3690
Sök

Få en Dodge Ram SRT-10 inställd på 95 oktan

"D e lugnt, ja har antispinn ja kan inte åka av""
134 Inlägg
7 mars 2011
Trådstartare
Jag undrar var man kan få boxen inställd på att få 95 oktan bensin i sig eller 98 oktan vilken som nu blir bäst. För i USA så är det 91 oktan.

Och detta om ja inte har hört fel medför att bilen dricker mindre.

Rätt, fel? Bättre, sämre?

440 Inlägg
8 mars 2011
Hej!

Manualen till din bil rekommenderar 89-oktanig bensin, men även 87-oktanig fungerar.

Jag tror även att 95 oktan här i SVerige motsvarar 91 oktan i USA, samma gäller 98 oktan = 93 oktan i USA.

Du sparar på motorn genom att köra 95 (91) oktan, men vilka andra val har du här i Sverige, vi har ju inte 87 oktan xD

Tror inte det hade varit någon märkbar skillnad även om det hade funnits 87 oktan i Sverige.

3 354 Inlägg
8 mars 2011
Skippa du 95an. kommer ju ändå "försvinna" och bli mera etanolblandad.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

3 122 Inlägg
8 mars 2011
USA (AKI/PON) --- Europe (RON)

87 = 91
89 = 93
91 = 95
93 = 98

134 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
chryslerstratus skrev:
Hej!

Manualen till din bil rekommenderar 89-oktanig bensin, men även 87-oktanig fungerar.

Jag tror även att 95 oktan här i SVerige motsvarar 91 oktan i USA, samma gäller 98 oktan = 93 oktan i USA.

Du sparar på motorn genom att köra 95 (91) oktan, men vilka andra val har du här i Sverige, vi har ju inte 87 oktan xD

Tror inte det hade varit någon märkbar skillnad även om det hade funnits 87 oktan i Sverige.

jag har hört man man ställa om boxen så att den tycker bra om 95 oktan.
BSR kan göra det på vissa bilar, dock inte min så klart. haha

134 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
Seth skrev:

bara för bolagen vill tjäna mer pengar?
Så du tycker man skall satsa på 98 då eller fixa så det blir etanol?

134 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
viccoA skrev:
USA (AKI/PON) --- Europe (RON)

87 = 91
89 = 93
91 = 95
93 = 98

fattade inte det översta men nedersta fatatde jag mer.
Bättre och köra på 95 just nu då.

Men borde man inte kunna ställa om boxen lite mer så den tycker bättre om 95 eller (91) oktan så den drar lite mindre o går bättre?

440 Inlägg
8 mars 2011
Det blir ingen skillnad att försöka ställa om boxen, förbrukningen blir ändå densamma enligt folk som testat mellan 87 och 91-oktaning (95 här i Sverige)

Finns inga sådana "kit" till din bil (motor) vad jag vet, i sådana fall får du byta ned dig till en 5,7 HEMI eller liknande
Senast redigerat av chryslerstratus (15 april 2014)

Supraman
2 300 Inlägg
8 mars 2011
Finns inte nått att tjäna, skulle väl va om det finns någon tuner som har nått till den motorn.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

3 354 Inlägg
8 mars 2011
TeamSandskog skrev:
Seth skrev:

satsa på 98an.
miljömuppar eller pengagalna. vågar inte gissa på vilka som har foten mest i det.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

134 Inlägg
9 mars 2011
Trådstartare
Seth skrev:
TeamSandskog skrev:
Seth skrev:

satsa på 98an.
miljömuppar eller pengagalna. vågar inte gissa på vilka som har foten mest i det.

även den helst vill ha 95?

134 Inlägg
9 mars 2011
Trådstartare
chryslerstratus skrev:
Det blir ingen skillnad att försöka ställa om boxen, förbrukningen blir ändå densamma enligt folk som testat mellan 87 och 91-oktaning (95 här i Sverige) wink

Finns inga sådana "kit" till din bil (motor) vad jag vet, i sådana fall får du byta ned dig till en 5,7 HEMI eller liknande wink

ah oke.
bara vad jag hört.

Sök