Här är min bil som jag håller på att fixa med, speciellt nu tills jag får körkortet. Har satt i en turbo motor nu och framtidsplanerna är att få bilen att gå ganska bra och sätta på större och fina fälgar samt Usa front ;)
Har inte haft så mycket att göra nu innan lön. Men jag har lackat ventilkåpan mattsvart och satt på turbon . när lönen kommer ska jag köpa ett nytt grenrör utan sprickor sen ska jag provstarta och se hur det går
Det har inte hänt så mycket den senaste veckan, har haft problem med kablarna till luftmassemätaren och lite andra småsaker. Har små saker kvar att göra innan allt är klart för körning på vägarna igen. Men den startar och går fint nu iallafall, förutom att remhjulet vobblar lite grann så motorn skakar rätt mycket på tomgång, så det ska ju fixas också Har inskaffat en tändbox nu, en chippad guldbox Ska köpa en bränslebox också inom kort:) Bild på Guldboxen:
Fick också lite tråkiga nyheter.. Bilen gick lite dåligt på tomgång m.m. tänkte det kanske var kolvringarna med lite andra orsaker också Så jag kompressisons testade varje kolv. 3 kolvar hade ca 10 bar och 1 av dom hade bara 3 bar Så det blir att diva isär skiten igen och byta kolv ringar...
För er som tycker att jag är dum att inte testa det innan jag satt dit motorn och alla saker kan jag säga att det var jag själv som antagligen gjorde sönder kolvringen hörde massa knack och skrap när jag hade igång motorn första gången, Försköte ta reda på vad det var men nu tror jag att jag vet
Gillar skarpt lackeringen av motorn och diverse motorrumsdetaljer Blev riktigt bra. Vad lackade du grenröret med?
Man tackar Grenröret är faktiskt det ända som inte är lackat:P på den nya motorn asså men den gamla motorn använde jag värmebeständig silver färg som tål 670 grader
Gillar skarpt lackeringen av motorn och diverse motorrumsdetaljer Blev riktigt bra. Vad lackade du grenröret med?
Man tackar Grenröret är faktiskt det ända som inte är lackat:P på den nya motorn asså men den gamla motorn använde jag värmebeständig silver färg som tål 670 grader
Okej, Satt färgen kvar? För även om man har värmebeständig färg på grenrör så brukar det aldrig funka bra, Har dock hört att spishärta eller vad det heter ska funkar j*vligt bra.
Gillar skarpt lackeringen av motorn och diverse motorrumsdetaljer Blev riktigt bra. Vad lackade du grenröret med?
Man tackar Grenröret är faktiskt det ända som inte är lackat:P på den nya motorn asså men den gamla motorn använde jag värmebeständig silver färg som tål 670 grader
Okej, Satt färgen kvar? För även om man har värmebeständig färg på grenrör så brukar det aldrig funka bra, Har dock hört att spishärta eller vad det heter ska funkar j*vligt bra.
Färgen satt väldigt bra men det rostar ju igenom tillslut vilket det bruka göra på just grenrören när det blir så varmt