Hejsan alla glada!
Har fått lite påtryckningar av folk från olika håll som tycker att det är på tiden att jag tar och styr upp en projekt-tråd på min Supra. så jag tar väl och gör det då
Kan dra lite info om hur jag blev med supra och vart jag befinner mig nu med bygget.
Köpte bilen 2008 av en kille från Pajala, och har sedan den dagen jag köpte den försökt att förfina den i olika steg.
Bilen såg ut såhär när jag köpte den -08
Eftersom bilen redan hade det utseendet jag ville ha med RMM-läpp, Trd-vingen och fina fälgar så bestämde jag mig för att behålla den så. Men under huven fanns det mycket att göra, så vintern 08/09 ägnade jag mest åt putsning.
Här kan ni se skillnaden mellan ett slipat och ett oslipat rör
Å så här såg det ut när jag var klar
Å så här såg de ut sommaren 2009. Passade även på att byta ut dom tråkiga original tryckslangarna mot blåa istället.
Vintern -09/10 kom, å mera puts blev det!
Här har vi en bild på hur plenumet såg ut när det var orört
och så här såg den ut efter "lite" putsning och slipning
bite my shiny metal ass!
Tog även tid att designa mig en motorkåpa i Paint! En polare till mig fick vattenskära den. Polerat syrafast stål! Och så här blev den:
Bytte även kamdreven och polerade upp bultarna till dom.
Hösten kom å jag kände mig inte alls sugen på att ha kvar bilen så jag la ut den på blocket i hopp om att kanske få den såld.
En vecka efter jag hade lagt ut var jag ut på min "SISTA" ragg med bilen inne i schtaan (skellefte) och gled runt med en polare när jag plötsligt blir ifrån åkt av en jävla bmw! Kan säga att det kändes som ett möte när han blåste förbi mig!
Stannade av och snackade lite med han och fick kika lite under hans huv! kan säga att man blev inspirerad! åkte hem å tog bort annonsen och betsällde ett singel-kitt och ett nytt sprut sen var det kört
Hade sagt till mig själv att jag skulle behålla den original men höll ju jävulst länge...
Å här är vi nu, vintern 2010/11
Detta har hänt...
Motor-speccen är väll ingen ovanlig men här har ni den iaf.
Turbokittet kommer från XS-power. Turbo,grenrör,WG och 4" DP och MP med v-bands klammer
blev ett AEM EMS v1 med hks dli som styrsystem.
bc 264/264 kammar
delphi 1000cc spridare
nukerail och filter
dubbla walbro 255lph
act svänghjul
act koppling 950nm 6 puckad sinter
34 raders oljekylare
DEPO Racing oljetryck, oljetemp och avgastemp
kinadump
original botten och topp
mm.
Började med att skruva lös original snurrorna
svetsade fast uttag för EGT
Tog även och slipade upp ventilkåporna då jag inte var riktigt nöjd med poleringen
polerade upp det här aset också
Har hört historier om att kina wg´s har lust att kärva så jag plockade isär den för att undersöka vad som skulle kunna vara problemet. Upptäckte att styrningen var gjort av ett vanligt kromaterat rör. Så jag gjorde en ny styrning i mässing som borde funka bättre tycker jag.
Nya kammar monterade.
Har fått lite påtryckningar av folk från olika håll som tycker att det är på tiden att jag tar och styr upp en projekt-tråd på min Supra. så jag tar väl och gör det då
Kan dra lite info om hur jag blev med supra och vart jag befinner mig nu med bygget.
Köpte bilen 2008 av en kille från Pajala, och har sedan den dagen jag köpte den försökt att förfina den i olika steg.
Bilen såg ut såhär när jag köpte den -08
Eftersom bilen redan hade det utseendet jag ville ha med RMM-läpp, Trd-vingen och fina fälgar så bestämde jag mig för att behålla den så. Men under huven fanns det mycket att göra, så vintern 08/09 ägnade jag mest åt putsning.
Här kan ni se skillnaden mellan ett slipat och ett oslipat rör
Å så här såg det ut när jag var klar
Å så här såg de ut sommaren 2009. Passade även på att byta ut dom tråkiga original tryckslangarna mot blåa istället.
Vintern -09/10 kom, å mera puts blev det!
Här har vi en bild på hur plenumet såg ut när det var orört
och så här såg den ut efter "lite" putsning och slipning
bite my shiny metal ass!
Tog även tid att designa mig en motorkåpa i Paint! En polare till mig fick vattenskära den. Polerat syrafast stål! Och så här blev den:
Bytte även kamdreven och polerade upp bultarna till dom.
Hösten kom å jag kände mig inte alls sugen på att ha kvar bilen så jag la ut den på blocket i hopp om att kanske få den såld.
En vecka efter jag hade lagt ut var jag ut på min "SISTA" ragg med bilen inne i schtaan (skellefte) och gled runt med en polare när jag plötsligt blir ifrån åkt av en jävla bmw! Kan säga att det kändes som ett möte när han blåste förbi mig!
Stannade av och snackade lite med han och fick kika lite under hans huv! kan säga att man blev inspirerad! åkte hem å tog bort annonsen och betsällde ett singel-kitt och ett nytt sprut sen var det kört
Hade sagt till mig själv att jag skulle behålla den original men höll ju jävulst länge...
Å här är vi nu, vintern 2010/11
Detta har hänt...
Motor-speccen är väll ingen ovanlig men här har ni den iaf.
Turbokittet kommer från XS-power. Turbo,grenrör,WG och 4" DP och MP med v-bands klammer
blev ett AEM EMS v1 med hks dli som styrsystem.
bc 264/264 kammar
delphi 1000cc spridare
nukerail och filter
dubbla walbro 255lph
act svänghjul
act koppling 950nm 6 puckad sinter
34 raders oljekylare
DEPO Racing oljetryck, oljetemp och avgastemp
kinadump
original botten och topp
mm.
Började med att skruva lös original snurrorna
svetsade fast uttag för EGT
Tog även och slipade upp ventilkåporna då jag inte var riktigt nöjd med poleringen
polerade upp det här aset också
Har hört historier om att kina wg´s har lust att kärva så jag plockade isär den för att undersöka vad som skulle kunna vara problemet. Upptäckte att styrningen var gjort av ett vanligt kromaterat rör. Så jag gjorde en ny styrning i mässing som borde funka bättre tycker jag.
Nya kammar monterade.
Senast redigerat av Floppa (9 mars 2011)
0
0
0
0