2860
Sök

Kvalitet Autoteile?

34 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
Hur är kvaliten hos autoteile.cn? ska byta kamrem osv på min Audi s4 2.2t, och undrar om deras grejer är att rekomendera? eller är typ mekonomens delar av högre kvalitet?
från autoteile kan jag ju få en kamremssats + vattenpump för 115 euro+15 euro frakt samma saker från mekonomen skulle gå på cirka 2500

mvh

Bounty hunter
671 Inlägg
10 mars 2011
köpte tändkablar till min A200 20v TQ o dom va skit...för långa, för höga o sen lossnade dom i ena ändan....... hmm dom andra grejjerna va helt okej....

2 924 Inlägg
10 mars 2011
Det mesta som Autoteile säljer är orginaldelar eller andra kvalitetsmärken men på en del har de dubbelt utbud varav det ena är budget-alternativ

~ Life is short, have FUN! ~

34 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
ok men så det kan bli vad som liksom? en kamremssats och vattenpumpen kan bli bra delar eller dåliga också?

2 924 Inlägg
10 mars 2011
Kreftan skrev:
ok men så det kan bli vad som liksom? en kamremssats och vattenpumpen kan bli bra delar eller dåliga också?

Jag har handlat mycket därifrån och inte haft problem med nånting.
Han har dessutom mkt bra mail-support (tyska eller engelska) och kan sälja mkt mer VAG delar än han har på hemsidan.

34 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
ok tack då tar jag hem en sån sats smile

la precis in beställningen. man ska betala till hans kontonummer, fattar inte så bra men vad är det jag ska ange så han vet att det är just min beställning jag betalt för ?
Senast redigerat av Kreftan (10 mars 2011)

2 924 Inlägg
11 mars 2011
Kreftan skrev:
ok tack då tar jag hem en sån sats smile

la precis in beställningen. man ska betala till hans kontonummer, fattar inte så bra men vad är det jag ska ange så han vet att det är just min beställning jag betalt för ?

Det brukar han ange i orderbekräftelesen på mail. För mig brukar det vara mitt efternamn.
Skicka mail och fråga (på tyska elle engelska), han svarar snabbt.

12 086 Inlägg
11 mars 2011
Autoteile =ATP?

Inte en chans att de har "massa originaldelar", i princip alla hjulupphängningsdetaljer är sjukt billiga och aldrig original. Jag har beställd delar därifrån 4 ggr, mycket nöjd.

2 924 Inlägg
12 mars 2011
JapMax skrev:
Autoteile =ATP?

Inte en chans att de har "massa originaldelar", i princip alla hjulupphängningsdetaljer är sjukt billiga och aldrig original. Jag har beställd delar därifrån 4 ggr, mycket nöjd.

Nej, nej, Autoteile är icke samma som ATP

5 Inlägg
26 maj 2011
Hade någon av er kontaktat autoteile.cn på senaste tiden? Skickade 3 mail till honom inom hans sida, men fick fortfarande inget svar. Har nån direkt email adress till honom, kanske? Skulle vara tacksam smile

34 Inlägg
27 maj 2011
Trådstartare
jag beställde kamremssats plus lite annat av han. allt fungerade mycket bra och mig svarade han snabbt på mailen:) au-tel@t-online.de   den mailen använde jag mig av .

5 Inlägg
28 maj 2011
Tack för mailen, ska försöka kontakta honom igen smile

Sök