2456
Sök

Hur planera sommaren?

14 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
Även om det är ett tag kvar tills sommaren kommer så slog tanken mig, hur planera sommaren? Ska man ta ut sina 5 veckors semester? Ska man ta ledigt varje fredag under sommaren och ev någon torsdag och spara resterande dagar till hösten eller nästa år?

Jag velar lite fram och tillbaka, klart man kan åka och bada eller dra iväg till sommarhuset men det kan man ju göra nån långhelg. Hur mycket gör man egentligen dagtid under sommaren? Bada, grilla osv kan man ju göra efter arbetstid då det är ljust och varmare mycket längre. Vad går man miste om egentligen om man inte tar ut ett par veckors semester i sträck?

Hur gör ni?

Tomten
1 065 Inlägg
13 mars 2011
Jag har aldrig haft semster så vet inte hur det funkar.
Vet inte hur jag gör i år men ska fundera lite o se.

14 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
Driver du eget?

Velar fram och tillbaka, man vill ju få ut så mycket av sommaren som möjligt, den är ju kort!

1 079 Inlägg
13 mars 2011
Brukar själv ta ut 3veckor på sommaren veckorna 29,30,31, sedan en vecka på hösten och lite strödagar/klämdagar. 3:e juni är en sån klämdag som ger lång ledighet för en dags semester.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Muttley
13 mars 2011
tar en vecka totalt. sen jobbar jag resten av året. Röda dagar finnes ej för mig. smile jo en semesterdag till tänkte jag ta på julafton. jobba 3 julaftnar i rad är inte populärt.

sen innan dess strunta jag i semestrar typ. Jobba hellre så mycket de gick.

1 482 Inlägg
14 mars 2011
I år va vi tvungna att slänga in sommarsemestrarna 31januari, vilket inte va specielt populärt om man säger så.

Iaf fick jag min semester, från midsommarafton och 1månad frammåt. Har väll inte planerat någonting förrutom att ha jävligt kul smile

BLT Service
Theracords Music Label

Forummoderator
10 576 Inlägg
14 mars 2011
femtiofyra skrev:
Även om det är ett tag kvar tills sommaren kommer så slog tanken mig, hur planera sommaren? Ska man ta ut sina 5 veckors semester? Ska man ta ledigt varje fredag under sommaren och ev någon torsdag och spara resterande dagar till hösten eller nästa år?

Jag velar lite fram och tillbaka, klart man kan åka och bada eller dra iväg till sommarhuset men det kan man ju göra nån långhelg. Hur mycket gör man egentligen dagtid under sommaren? Bada, grilla osv kan man ju göra efter arbetstid då det är ljust och varmare mycket längre. Vad går man miste om egentligen om man inte tar ut ett par veckors semester i sträck?

Hur gör ni?

Detta passar bättre i din blogg.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök