3324
Sök

Köra utan skatt och försäkring?

2 403 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
Har en a4 som är besiktad men inte skattad eller försäkrad. Min fundering är då vad polisen gör om jag skulle bli stoppad. Kommer inte köra långt men risken finns alltid..

Forummoderator
26 361 Inlägg
13 mars 2011
Har du provat söka här på forumet?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 403 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
Är du säker på att körkortet kan ryka? Vore ytterst otrevligt att tappa skiten för något så litet

Forummoderator
18 038 Inlägg
13 mars 2011
Nybergrobin skrev:
Är du säker på att körkortet kan ryka? Vore ytterst otrevligt att tappa skiten för något så litet

Är den Bes? 1200:-
Inte bes? 2000:-

Nej du blir inte av med kortet!
Du tvingas ställa bilen om inte farbror blå är snäll och tittar åt ett annat håll (jodå det har hänt mig).

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

2 403 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
Den är besiktad ua

2 024 Inlägg
13 mars 2011
Skulle du ha oturen och krocka och det dessutom blir klassat som ditt fel så kommer du få betala skadorna på både din och den andras fordon helt själv, visst trafikförsäkringsföreningen lägger ut pengarna för den andras bil till en början men kommer att kräva dem av dig sen.

Dumt att chansa.....

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

Forummoderator
18 038 Inlägg
13 mars 2011
För ett antal år sedan hade jag en granne med 2 gamla röda Volvo 740 GL. Bägge hade samma regnummer... Tänk om han krockade "Fel" Volvo? Ojojoj....

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Rumpmas
3 860 Inlägg
13 mars 2011
Det fanns en tråd för ett tag sedan om en kille som prövade det. Han körde oskattat (avställt) och oförsäkrat och körde om en bil som svängde vänster utan att blinka. Han körde på denna och fortsatte sedan in i ytterligare ett par bilar på en parkeringsplats. Sin egen bil fick han inget för, och den fick skador för 70-80k. Det verkade som att det gick bra med resten och att TFF skulle ta smällen mot en självrisk på ~4200, men kanske dumt att prova.
Tråden kanske är borttagen nu, för TS gillade inte att folk menade på att han skulle agerat felaktigt i sin olagliga körning eftersom TFF tog det.

Muttley
13 mars 2011
Som oskattad ska dem ta dina regplåtar och du får gå från platsen och bilen ska transporteras bort bäst du vill lagligt.
Sen är de ju böter och sådant.

Smäller du med nån annan så hamnar du ju i ännu större problem.

Eftersom du verkar vara en fattig påg så sälj bilen köp ett busskort istället.

Golf mk3 LOUD
515 Inlägg
14 mars 2011
Så jävla dyrt kan det inte vara.
Isåfall kan du sluta köra bil om du inte har råd att skatta och försäkra bilen.

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173

Forummoderator
26 361 Inlägg
14 mars 2011
AreeZ skrev:
Så jävla dyrt kan det inte vara.
Isåfall kan du sluta köra bil om du inte har råd att skatta och försäkra bilen.

Eller skaffa en billigare bil.

80 Inlägg
14 mars 2011
Nybergrobin skrev:
Har en a4 som är besiktad men inte skattad eller försäkrad. Min fundering är då vad polisen gör om jag skulle bli stoppad. Kommer inte köra långt men risken finns alltid..

Dem kommer ge dig en bitchslap med regplåten, känns som en rädd så onödig risk att ta.
Blir nog rätt så jobbigt för dig om du krockar med någon annan med.

2 403 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
Har råd att ställa på den men jag tycker att det känns onödigt att betala skatt och försäkring då jag ska tvätta den för att sedan ställa in den i en månad igen.

Forummoderator
26 361 Inlägg
14 mars 2011
Nybergrobin skrev:
Har råd att ställa på den men jag tycker att det känns onödigt att betala skatt och försäkring då jag ska tvätta den för att sedan ställa in den i en månad igen.

Så kan man också tänka..

Muttley
14 mars 2011
Nybergrobin skrev:

Den tåler nog damm en månad till om du inte vill ställa på den.

Hyr ett släp och dra den dit där du ska tvätta annars. Billigare.
Senast redigerat av tkd_rille (14 mars 2011)

Sök