3169
Sök

Stereoproblem i Audi A4

Dit solen aldrig når
163 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
Inhandlade en Kenwood KDC-5047U och installerade den i Audin vilket funkade perfekt.
Dock så när jag lämnade jobbet idag så ville inte stereon starta, den endast tände upp displayen och gav ifrån sig ett oljud som kan liknas med en något äldre kassetspelare vars band har fastnat på rewind. Ringde butiken och tänkte att man enbart skulle få en ny. Dock så funkade den strålande hos dem. Kom hem och kopplade in den med samma fasansfulla ljud och tända display. Kollade säkringar och allt är helt.

Någon som man kan utföra lite brainstorming med, då jag har slut med idéer?

MVH

Försöker iaf
12 819 Inlägg
14 mars 2011
Låter som generatorvin på din beskrivning, är det någon skillnad på ljudet när du varvar motorn?
Har du eftermonterat xenonljus så kan även det störa stereon.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (14 mars 2011)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Dit solen aldrig når
163 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
Inget eftermonterat och ljudet kommer just ifrån stereon - inte högtalarna - utan stereon.

MVH

Försöker iaf
12 819 Inlägg
14 mars 2011
AmaXon skrev:
Inget eftermonterat och ljudet kommer just ifrån stereon - inte högtalarna - utan stereon.

MVH

Aha, ja då är det värre.

Vi kan nog inte hjälpa dig på något sätt utan att se ett ett schema över hur du har kopplat.
Låter väldigt konstigt tycker jag. Butiken hade inga teorier?

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Dit solen aldrig når
163 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
Det enda jag egentligen har gjort är att koppla ut den gamla stereon och kopplat in adaptern som medföljde stereon och sedan i med stereon.

Butiken i frågan testade stereon (som funkade utmärkt) och bad mig kontrollera bilen och sedan återkomma. Får testa någon annan stereo och... ja jag vet inte riktigt sad

Försöker iaf
12 819 Inlägg
14 mars 2011
Jadu :S Det enda liknande jag varit med om när jag råkade sätta i en tom (obränd) cd-r skiva i spelaren och skivan började snurra som en galning där inne, då uppstod ett riktigt obehagligt ljud.

Men.. Jadu? Jag har inga idéer tyvärr.

Mvh Tommy

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
14 mars 2011
Eftersom du har Bose-system så sitter det förmodligen slutsteg nånstans i bilen. Det är nog inte bara att koppla in valfri headunit och utgå från att det ska funka...

Nu har jag aldrig rivit i nån Audi med Bose så jag vet inte, men det är min gissning iaf.

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

150 Inlägg
14 mars 2011
te_wik skrev:
Låter som generatorvin på din beskrivning, är det någon skillnad på ljudet när du varvar motorn?

Mvh Tommy

Hoppar in lite snabbt, detta problem har min polare. Finns det någon lösning? smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
14 mars 2011
Gathor skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Hoppar in lite snabbt, detta problem har min polare. Finns det någon lösning? smile

Vilket av de?

Mvh Tommy

2 914 Inlägg
14 mars 2011
mätat på voltsidan hur du har det ställt där??
OHM mät även varje högtalare så det inte blivit kortis någonstans.

du bör INTE starta / använda stereon

Försöker iaf
12 819 Inlägg
14 mars 2011
Ulf_W skrev:
Eftersom du har Bose-system så sitter det förmodligen slutsteg nånstans i bilen. Det är nog inte bara att koppla in valfri headunit och utgå från att det ska funka...

Nu har jag aldrig rivit i nån Audi med Bose så jag vet inte, men det är min gissning iaf.

Eftersom det fungerade en stund så verkar det ju konstigt om det har med det att göra?
Men det är ju så med el, man slutar aldrig att bli förvånad.

Mvh Tommy

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
14 mars 2011
te_wik skrev:
Eftersom det fungerade en stund så verkar det ju konstigt om det har med det att göra?

Mvh Tommy

Kanske var nåt som brann efter en stund?
Men som sagt jag är inte alls insatt i orginal-Bose:n, det var bara det första som poppade upp i skallen.

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

Försöker iaf
12 819 Inlägg
14 mars 2011
Ulf_W skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Men som sagt jag är inte alls insatt i orginal-Bose:n, det var bara det första som poppade upp i skallen.

Förvisso sant.

Jag är inte heller insatt i detta, vet inte ens om alla A4 har BOSE?

Mvh Tommy

150 Inlägg
15 mars 2011
te_wik skrev:
Gathor skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Vilket av de?

Mvh Tommy

sorry
te_wik skrev:

det smile

Dit solen aldrig når
163 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
Ulf_W skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Dessvärre har jag också börjat tänka i dessa banor och ringt runt lite och hittat en firma som håller på mycket med multimedia - Funderar på att passa vidare bollen

Sök