Hej hej!
Tillbaka igen:) Ni som kanske inte vet så hade jag en svart volvo 240 Gl som jag gjorde iordning i orginalskick! men var tvungen att sälja denna pärla pga förlorat jobb! nu är jag dock flyttad till örebro och har fått nytt jobb:)
Denna gången blir det att renovera och bygga en helt orginal volvo 740 turbo som när den kom från fabrik mer eller mindre:)
Hitta ett objekt på blocket inte så långt ifrån mig. En helt orörd volvo 740 Turbo 1985 årsmodell! med endast 22.000 mil på mätaren, inte dåligt med tanke på att bilen är 26 år gammal. Endast 2 ägare sedan den va ny, och bilen har stått still nu i snart 5 år! men tyvärr har det ju suttit sina spår, det blir nya dörrar på han och nya trösklar!
Nu har man även fått en riktigt garage åh stå i. Känns helt underbart!
Nu lite bilder på pärlan! såhär såg den ut när jag hämta den!
Bilen inkörd i garaget!
Sen började jag montera bort den fula motrhuven som var helt krögt, samt de fula extrealjusen åh gl grillen
Dessa Fälgar ska på senare:)
Började görna rent diverse saker för det såg ut som skit. Blir en renovering av lyktorna, ska på nya lyktglas senare men såhär såg de ut vid nermonteringen.
och efter lite puts blev det som nytt:)
Gjorde och rent luftburken och troka rent i alla rör m.m. blir också nytt luftfilter senare
Sen blev det också en rengöring av spolarburken, kablana fick också sig nya kabelskor
Silen va inte så jättefräsch men efter lite rengöring så:)
och det slutiga reslutatet
Nån som behöver några fälgar med vinterdäck?
Volvo sound i hatthyllan:) nostalgi:)
sen blev det nermontering av de fula dörrnarna och börjat slipa ner framskärmarna
Fräscha dörrar och trösklar?
inte då! blir nya fräscha dörrar och nya trösklar!
Intercooler slangarna och klämmorna har nog inte blivit byt sedan den var ny:P
sen liten avslutsbild på min riktiga pärlan man kör på nätterna:P
Sen söker jag gärna lite delar om det e nån som har. Betalar bra!
Komplett skinninredning svart!
En motorhuv
Snowcap
Elantenn
dimljus
Reflexramp
GLT vingen
Vindavisare runt om
Hör gärna av er på PM
Allt för idag:) nu blir det åka iväg att jobba:)