3909
Sök

Volvo 740 se -92

740 projekt

201 187 Visningar
Uppdaterades senast 21 februari 2014
460 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
zemet skrev:
emil_92 skrev:
hmm tror bilderna kan va missvisande men tack smile evigt putsande dock... rött e värdelöst,,,,,,,,

haha jo plockade bort isoleringen men huven vart ju inte lackad på undersidan!!? X)

Men när man sköter lacken på en röd bil så är det få färger som är snyggare än volvos röda!

Konstigt alla 4 bilar jag har tagit bort den på har det varit lackat. Säker på att det inte bara är smutsigt som fan?

Har plockat bort den på 88gl 90 glt 92 gl och 87 tic. Så både den gamla och nya fronten och huven samt gl glt och tic. Så borde verkligen vara lackad?...

Det håller jag verkligen med om wink himla mycket jobb dock!

haha jo ja e säker wink

Blev riktigt ledsen  när ja plockade ner den hmm blev också förvånad! konstigt e de ja! Och ja den borde de i o me att de e mycket snyggare ja wink

460 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
christAfer skrev:
zemet skrev:
emil_92 skrev:
hmm tror bilderna kan va missvisande men tack smile evigt putsande dock... rött e värdelöst,,,,,,,,

haha jo plockade bort isoleringen men huven vart ju inte lackad på undersidan!!? X)

Men när man sköter lacken på en röd bil så är det få färger som är snyggare än volvos röda!

Konstigt alla 4 bilar jag har tagit bort den på har det varit lackat. Säker på att det inte bara är smutsigt som fan?

Har plockat bort den på 88gl 90 glt 92 gl och 87 tic. Så både den gamla och nya fronten och huven samt gl glt och tic. Så borde verkligen vara lackad?...

Min huv är också lackad under tongue

Joa mina andra bilar med! wink men spelar ju inge roll nu i o med ja inte får upp helvetet X)

Wärmland
943 Inlägg
8 januari 2012
emil_92 skrev:
zemet skrev:
emil_92 skrev:

haha jo ja e säker wink

Blev riktigt ledsen  när ja plockade ner den hmm blev också förvånad! konstigt e de ja! Och ja den borde de i o me att de e mycket snyggare ja wink

Kanske någon med svart huv som bytt och lackat den röd och satt på din bil? smile

Ööööööööööööh.....

460 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
christAfer skrev:
emil_92 skrev:
zemet skrev:

haha jo ja e säker wink

Kanske någon med svart huv som bytt och lackat den röd och satt på din bil? smile

nja den är grå på undersidan, måste va galv?

4 198 Inlägg
8 januari 2012
emil_92 skrev:
christAfer skrev:
emil_92 skrev:

haha jo ja e säker wink

Ja ngn form av rostskydd måste det väll vara iaf. Du får ringa volvo och klaga, du kanske får en ny huv:P

På en gl så spelar det ju inte så jättestor roll men jag njuter verkligen av att den är bort på min turbo. Man hör hur turbon suger i sig luften och sen har jag en hks dump som låter helt underbar:) Det fina är att det kyler också, när man kör i regn och stannar så ryker det lite fint från huven:)

Pim_Pim
8 januari 2012
Hoppas du väljer att ha kvar isoleringen under huven smile

460 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
zemet skrev:
emil_92 skrev:
christAfer skrev:

Ja ngn form av rostskydd måste det väll vara iaf. Du får ringa volvo och klaga, du kanske får en ny huv:P

På en gl så spelar det ju inte så jättestor roll men jag njuter verkligen av att den är bort på min turbo. Man hör hur turbon suger i sig luften och sen har jag en hks dump som låter helt underbar:) Det fina är att det kyler också, när man kör i regn och stannar så ryker det lite fint från huven:)

Hahah de hade fan vart nått de wink

jao med min nuvarande slöförti e de komfort som gäller wink har ju till o med bytt till orginalavgas!! haha turbo folk med sina dumppys wink

4 198 Inlägg
8 januari 2012
emil_92 skrev:
zemet skrev:
emil_92 skrev:

jao med min nuvarande slöförti e de komfort som gäller wink har ju till o med bytt till orginalavgas!! haha turbo folk med sina dumppys wink

Mjo min bil är väll lite av en hatbil för många. 3,5" med en dämpare dubbla 12" i bagaget 140 på 70 vägarna och så sprutar den dessutom eld och får sladd i varje rondell.....smile

460 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
zemet skrev:
emil_92 skrev:
zemet skrev:

Mjo min bil är väll lite av en hatbil för många. 3,5" med en dämpare dubbla 12" i bagaget 140 på 70 vägarna och så sprutar den dessutom eld och får sladd i varje rondell.....smile

och jag som tycker att ja får hatblickar bara för de går lite brett när det ska wink haah

460 Inlägg
9 januari 2012
Trådstartare
bilen misstände o hade sig när ja starta bilen ida(troligtvis kamrems fulkuggning?) och jag kan inte ens öppna huven........................

4 198 Inlägg
9 januari 2012
Det är inte roligt när man inte får upp huven... Fick ta fram vinkelkapen när det hände på en av mammas bilar för ngt år sedan...

Men eftersom din huv inte är lackad på undersidan så är det bara sätta kapen i den och skaffa en ny:)

460 Inlägg
9 januari 2012
Trådstartare
har en liggandes hemma faktiskt som kanske kan funka... kan man inte komma åt o kapa själva "låspiggen"? den måste ju gå o skruva dän sen!

460 Inlägg
9 januari 2012
Trådstartare
när man ligger underbilen kan känna låsmekanismen underifrån... känner dock inte hur ja ska låsa upp den... själva "piggen" borde man kunna komma åt o såga dän annars!

4 198 Inlägg
9 januari 2012
Vad händer när du drar i spaken för att låsa upp huven? Om den poppar upp på båda sidor så kan det kanske gå att lösa utan att kapa men annars måste du kapa loss båda "piggar" ifrån huven för att få upp den.

Jag kom iaf inte på ngn annan lösning när jag råkade ut för det....

460 Inlägg
9 januari 2012
Trådstartare
vänster sida i bilens körriktning poppar upp men inget händer på högra.. tror inte vajern gått av utan den hamnat fel när ja monterat tillbaka kylaren...  Ja har två kylare o de e en spalt mellan dem, om ja tar sönder lite plast borde ja komma åt vajern underifrån mellan dem. Kanske kan funka? smile

jobbigt när "att göra listan" fylls på snabbare än vad saker blir gjorda..... ha

460 Inlägg
9 januari 2012
Trådstartare
YES!! äntligen riktigt nice flyt!! tongue

OOHRAHH!

https://www1.garaget.org/gallery/images/152/151003/151003-42c58974fa40ddb67a4362f576a72d01.jpg

Hitta vajern! tongue

Den blå staven ahr en krok i änden o drar i vajern. smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/152/151003/151003-64fc8704ec8ef35908a6781208319a9e.jpg

Kan de vara smidigare fel!?! tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/152/151003/151003-c9ab21f7f296dcf4ba773b807ff0edc8.jpg

Min momentnyckel jämfört med den min farfar överlät till mig! Riktigt fin leksak! big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/152/151003/151003-5a3448f30e492a924605e6a0626b826c.jpg

Det var såhär jag provisoriskt läste huvlåsningsproblemet! Lite svårt att se men ja har dratt grön ståltråd så vajern spändes. smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/152/151003/151003-a9462bfff9351034ab69ad627b26feb0.jpg

Fick hem lite diodgodis! Kanske blev för blått/otydligt dock....

https://www1.garaget.org/gallery/images/152/151003/151003-563de00849abcfc3d31d1052b150d780.jpg

4 198 Inlägg
9 januari 2012
Gött att du slapp såga sönder huven:) Inte fel när felet beror på tändkabeln har hoppat loss. En riktig klassiker:)

460 Inlägg
9 januari 2012
Trådstartare
zemet skrev:
Gött att du slapp såga sönder huven:) Inte fel när felet beror på tändkabeln har hoppat loss. En riktig klassiker:)

riktigt nöjd med det! smile Lätt! wink typiskt att det den skulle ploppa ur när huven satt fast X)

19 Inlägg
15 januari 2012
Hej!
Det var den snyggaste 90 tals 740 jag sett! big_smile
Riktigt snyggt med spoilern! Det var de som saknades från början på facelift modellen!
Hur fick på frontspoilern?
Har du satt på hela 80tals kofångaren fram eller kapat 90tals kofångarn och satt på spoilern?

460 Inlägg
15 januari 2012
Trådstartare
Hej!

väldigt kul att höra!!! tongue blir ju nästan smickrad wink haha uppskattas!

Kofångaren är 90ans och har kapats av lite undertill. Kapade också av lite utstickande bitar på spoilern. Borrade sedan hål, lackade, drog i lite bult så var de klart. väldigt smidigt! smile För de saknas ju verkligen nått orginal där under wink

Sök