3345
Sök

M90-M46 med dubbelmassigt-enkelmassigt BYTE

this shit's got to go
183 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
#1
Jag har en 945T 93 som det är bytt växellåda på från m90 till M46 och jag är ganska säker på att det är dubbelmassigt svänghjul och ny börjar kopplingen ge upp. Så jag undrar om jag kan byta till enkelmassigt svänghjul och samtidigt byta till m90 igen? Hur funkar det med lamellen då? för det är väll inta samma storlek på lamellerna till enkel/dubbelmassiga svänghjulen, och heller inte samma splinse mellan m46 och m90? Hur skulle du ha gjort?

Man får inte va slö för då blir man dö

Fri fart för ett fritt folk!
14 160 Inlägg
15 mars 2011
#2
lättast är att använda orginal turbotryckplatta 85-93 sen använda diesel lamell den som är till 940 med M90 den är 228mm och passar ihop med tryckplattan och orginal svänghjul (enkelmasse)


annars har kl racing en 6puckad sinter med fjädrat centrum med m90 splines som är till 740/940 med enkelmasse

obs välj bara den fjädrarde pga m90 låter fruktansvärt illa och tar stryk med stum lamell
Senast redigerat av Growe (15 mars 2011)

Kör fort så hinner inget hända...

this shit's got to go
183 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
#3
Growe skrev:
lättast är att använda orginal turbotryckplatta 85-93 sen använda diesel lamell den som är till 940 med M90 den är 228mm och passar ihop med tryckplattan och orginal svänghjul (enkelmasse)


annars har kl racing en 6puckad sinter med fjädrat centrum med m90 splines som är till 740/940 med enkelmasse

obs välj bara den fjädrarde pga m90 låter fruktansvärt illa och tar stryk med stum lamell

Tackar. passar tryckplattan från dubbel till enkelmasse svänghjulet?

Måste man köra med chims oxå då eller passar det utan?
Senast redigerat av BOBert (15 mars 2011)

Man får inte va slö för då blir man dö

535 Inlägg
18 september 2012
#4
Fått lösning på detta eller?



Sök