2511
Sök

Volvo 945FT 91a, utan gnista?

18 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
#1
Har bytt fördelarlock, rotor, spole, impulsgivare. men fortfarande ingen gnista?
Tacksam för hjälp!

1 772 Inlägg
16 mars 2011
#2
Tändkablar, tändstift?

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

18 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
#3
Har inte bytt nått utav dom. det konstiga är att bilen starta 1 gång nydligen, men gick orent och nu startar den inte igen?

8 Inlägg
16 mars 2011
#4
har du komp testat den ??

8 Inlägg
16 mars 2011
#5
prova å byt Tändkablar, tändstift

Tvivlare
2 266 Inlägg
16 mars 2011
#6
Jag tror inte det är varken tändkablarna eller stiften. Alla fyra lägger inte av sådär på en gång bara. Kolla kabeln mellan spolen och fördelaren om du ska kolla nån tändkabel.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

18 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
#7
kabeln mellan spolen och fördelaren har jag också prövat men fortfarande utan gnista.

Tvivlare
2 266 Inlägg
16 mars 2011
#8
sledporn06 skrev:
kabeln mellan spolen och fördelaren har jag också prövat men fortfarande utan gnista.

Har du ström till spolen?

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

18 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
#9
har ingen ström fram dit

18 Inlägg
17 mars 2011
Trådstartare
#10
Har ström från spolen, men dock för lite och ingen gnista. jämförde med en kompis och han hade mera volt?
Undrar även vart minus kabeln från spolen ska gå till?

1 008 Inlägg
17 mars 2011
#11
Kan beropå spänningsfall i spridarrelät eller att du har lägre batterispänning än din kompis.

Går bränslepumparna vid startförsök??

Minus på tändspolen ( röd-vit) går till tändslutsteget som sitter mot skärmen på samma sida, slutsteget triggar spolen, steget triggas i sin tur av tändboxen.

Om pumparna går och spridarna öppnar vid startförsök och stiften blir blöta så skulle jag säga att det är tändslutsteget som kastat in isåfall, alternativt att något av stiften i kontaktstycket inte sitter fast riktigt till den.

Både spridare och tändspolens +12v matning går via "spridarrelät" som sitter mot skärmen på samma sida, vanligt att det blir ärgade ledningsbanor i relät.


18 Inlägg
17 mars 2011
Trådstartare
#12
Bränslepumpen går den.
Ska pröva ett annat spridarrelä från en fungerande bil imorgon.

270 Inlägg
17 mars 2011
#13
Tändmodulen på skärmen röstar jag på då.

/M


18 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
#14
Har testat en kompis tändmodul idag , men de vart ingen skillnad ''/

8 Inlägg
18 mars 2011
#15
byt Tändkablar, tändstift  och prova komp testa den

18 Inlägg
21 mars 2011
Trådstartare
#16
Fortfarande utan gnista sad

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
21 mars 2011
#17
inte så de sitter en så kallad dödar knapp vid huvöppnaren i bilen? de hade jag på min 940 tröck man på den slog man ut gnistan. och engång när 1 par kablar rammla av den så startade bilen inte alls och va helt utan gnista



sen satt man bara dit kablarna på den där dödarknappen vips så gick skrället igen som ny
så kolla fall du har en sån vissa 940is har den andra inte värt ett försök?


18 Inlägg
21 mars 2011
Trådstartare
#18
Finns tyvär ingen sån knapp på min

8 Inlägg
21 mars 2011
#19
har du komp testa den ?

1 008 Inlägg
21 mars 2011
#20
Har du provat att bytt spridarrelät ?
Hur många volt har du när du mätte på tändspolens 15-anslutning (blå kabel) mät både när tändningen är påslagen och vid startförsök.



Sök