3789
Sök

Nån som vet hur man monterar ut en opel orginal stereo

32 Inlägg
28 juli 2006
Trådstartare
Har köpt ny bil  en opel astra -00, ska sätta in min kenwood spelare i den men behöver få några råd hur man får ut orginal stereon, modelen heter CDR 500

Lev livet medans du kan. Du vet aldrig när det tar slut...

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
28 juli 2006
Hej, sitter det 2 hål på varje sida av stereon så är det bara o ta vanliga demonteringskrokar...

593 Inlägg
28 juli 2006
det sitter som sagt två hål på varje sida av stereon, där sitter det insextskruvar i som sk, "täckskruvar", dessa skruvar du bort sedan trycker du in 4 st vanliga "stereopinnar och drar ut steron, vips så va de klart...

OBS, de kan vara så att det inte är några insextskruvar på asta -00, är inte säker, men de märker du om du inte får in pinnarna...

lycka till

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
28 juli 2006
vill man inte investera i demonteringsbyglar så går det med 2 radiomejslar och grejja en stund så går det...

OLAGBG
596 Inlägg
28 juli 2006
ja skruvarna som sitter i stereon är av mkt liten modell.. hehe d va det första jag gjorde när jag    hämtade min bil hehe

OLAGBG
VOLVO

32 Inlägg
29 juli 2006
Trådstartare
Har fått ut stereon med lite piller. först ska man skruva ut ett par små sketna insex skruvar och sen så trycka dit nåt i dom små hålen för att få ut skiten. Med men nu är den ute iallafall och stereon sitter där, nu är det bara nya högtalare fram och bak som ska dit när man har råd..

Lev livet medans du kan. Du vet aldrig när det tar slut...

sixten
252 Inlägg
30 juli 2006
Lättast är väl att åka till Opel och fråga efter "verktygen"? gjorde de till min bil, gick in på audi å frågade om de hade "verktygen" för att plocka ur orginalstereon, fick dem i handen, gick ut på parkeringen å slet ur den å traskade snällt in å lämnade tillbaka "verktygen"

Iofs så vet jag inte hur man blir behandlad hos en opelhandlare då jag aldrig kört opel ;P

Sök