3160
Sök

Chrysler 300C under förädling.

Trucker
25 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
Hej, tänkte dela med mig av mitt lilla rullande projekt.

Bilen är en 2008 Chrysler 300C som jag köpte helt ny i Oktober i fjol.

Problemet med just den här bilen var att den är svart. Jag ville ha en silver men när priset var så rätt som det var kunde jag inte säga något. Så jag blev en i mängden omedelbart. Bara i lilla årjäng finns det idag 4 st svarta 300:or! Så det första som blev gjort för att iaf få vara någorlunda ensam var:

Gultonade framlampor
Ljust tonade rutor (alla utom vindrutan)

(Utfört av Brotec)

Sen nästa sak som alla 300:or har är Chrome fälgar. Vist det är snyggt men hallå? Köper man en 300C vill man ju vara lite annorlunda men ändå vill ingen vara olik? Jaja, av en slump skickade jag ett PM till Marcus133 här på garaget och frågade vad han hade behövt göra för att få på 24´´ på sin bil. Han förklarade på ett strålande vis och frågade om jag ville köpa hans fälgar. Givetvis slog jag omedelbart till.

Så nu sitter det 24´´ Crays Black Machine fälgar runt om smile

Nästa steg i förädlingen blir en sänkning som skall monteras i slutet av April, nya ljuddämpare och änderör
och så kommer en dunka dunka låda börja byggas.

Det går att få fart på vad som helst om man har gasen i botten tillträckligt länge.

5 111 Inlägg
18 mars 2011
http://www.my8thgen.com/forums/images/smilies/this_thread_is_worthless_without_pics.gif

Skämt åsido men det vore kul se lite bilder på projektet men gissar att det kommer? smile

Trucker
25 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
Givetvis kommer det bilder. Annars syns det mesta som är gjort fram tills nu under min profil.

Det går att få fart på vad som helst om man har gasen i botten tillträckligt länge.

5 111 Inlägg
18 mars 2011
Jo, var in och kollade bilen och stuket var ju intressant ändå...visst kan man tycka att 24" är väl så extremt (större än Scania wink ) men vill man vara ensam så...och det är ju ändå otroligt hur sjukt mycket dessa hjulhus sväljer...man kan ju tänka sig hur det hade sett ut på någon annan bil!

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
18 mars 2011
Nåt med suicide dörrar kanske wink

Trucker
25 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
Nej tror inte det blir några jätte stora ingrepp i karossen. Möjligen ett litet kjol paket.

Sök