3074
Sök

Erfarenhet av A-alt avgassystem

DatorPhreak
94 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
Hej,

Har någon här erfarenhet av A-alt avgassystem som ligger i Mölndal?
Jag har fått ett bra pris för att installera kattarna på Hummern, och dom känns proffsiga. Han nämde att dom har kunder från Norge mm. men när jag skulle byta system från början så hittade jag i princip bara Ferrita i Gbg trakten.

/Hush

1 867 Inlägg
19 mars 2011
A-alt har bra rykte, får du bra pris där så go for it.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

DatorPhreak
94 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
Tack Koop!

94 Inlägg
19 mars 2011
En till nöjd kund här.. smile

DatorPhreak
94 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
Halvdan skrev:
En till nöjd kund här.. smile

Vilken bil byggde dom till åt dig? Lät det som förväntat?

94 Inlägg
19 mars 2011
Det var till min gamla bil..BMW 318is. Fanns inga färdiga system till den, så de byggde ett enligt mina önskemål.
Lät över förväntan kan jag säga!! Trodde inte en 1.8 liters fyra kunde låta så gott! tongue Lagom mulligt på låga varv och ett vasst,rejsigt ljud på topp...Saknar det...Funderar starkt på att låta dem bygga nåt på Jeepen nu..Det som finns till den har sån usel passform så det lutar åt specialbygge igen he he..

DatorPhreak
94 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
Halvdan skrev:
Det var till min gamla bil..BMW 318is. Fanns inga färdiga system till den, så de byggde ett enligt mina önskemål.
Lät över förväntan kan jag säga!! Trodde inte en 1.8 liters fyra kunde låta så gott! tongue Lagom mulligt på låga varv och ett vasst,rejsigt ljud på topp...Saknar det...Funderar starkt på att låta dem bygga nåt på Jeepen nu..Det som finns till den har sån usel passform så det lutar åt specialbygge igen he he..

Håll dig ifrån Ferrita i Kållered bara, överpris och inte någon mån-teknologi...

94 Inlägg
19 mars 2011
Ok..var faktiskt inne på deras sida nyss! Tack för varningen! smile

DatorPhreak
94 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
Jag hittade inte a-alt avgas, så jag tog Ferrita i Kållered i god tro...jag fick ej välja slutrör/fick aldrig prov höra som a-alt avgas berättar att dom låter kunden göra. Dessutom kosta det närmare 11k för i princip lite kapning i bakre kofångaren + rakt rör till en slutdämpare.

A-alt tog en titt och dom gav mig pris på 5.5-6k totalt ink. material(rostfritt) ifall dom hade fått göra det. Pris för att kapa till jävligt krångliga rör efter grenröret och slänga på 2st kattar tar a-alt 4k för arbetet max typ. Ferrita i Kållered tar 7.5.

På hummern sitter det 4st kattar vilket gör den väldigt tyst och jag lyckade skomma över 2st racekattar för 1.3k/st häromdagen. Ferrita gav mig pris på 4k/st och a-alt 2.2k/st. Så där har du det svart på vitt:P

Är ditt system helt original på Jeepen?

94 Inlägg
19 mars 2011
Japp..typ. Tror den sista ljuddämparen blivit bytt nån gång, för det är jävligt dålig passform på den + att det läcker i en skarv nu...därför jag ska byta.
Hansen Racing säljer avgas till min men de passar som sagt inte helt 100...Amerikanska toleranser kanske?? wink Angivet i hela tum istället för delar av millimetrar?? ha ha

Sök