3310
Sök

940 Turbo+ Projekt | Såld

Underhåll av en bil i fint original skick samt leta så mycket extra godis som möjligt till den. Stereon får sig även ett rejält lyft utan att sticka ifrån originalstuket för mycket.

143 275 Visningar
Projektet avslutat 10 juli 2014
4 148 Inlägg
30 juni 2012
Ojdå det var lite över min budget men tack för infon iaf:)

1 283 Inlägg
30 juni 2012
Trådstartare
zemet skrev:
Ojdå det var lite över min budget men tack för infon iaf:)

Mjo vart rätt så saftigt, men efter att bilen blivit stående på verkstad nästan hela förra säsongen ville jag verkligen ha stereon fixad inför den här säsongen big_smile

59 Inlägg
13 augusti 2012
Riktigt schysst 940 där, läst igenom hela projektet smile
Blir lite avis på den där baslådan också ser riktigt cleant ut! smile

1 283 Inlägg
13 augusti 2012
Trådstartare
Victuhh skrev:
Riktigt schysst 940 där, läst igenom hela projektet smile
Blir lite avis på den där baslådan också ser riktigt cleant ut! smile

Tackar, tanken var att behålla original looken men ändå ha bra ljud smile

Snart dags för en update här, måste bara orka ta med kameran till bilen tongue

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
4 september 2012
Jalla jalla wink

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

1 283 Inlägg
4 september 2012
Trådstartare
Robban_89 skrev:
Jalla jalla wink

Det är långt ner till bilen lol

Bilen har stått avställd sen en vecka tillbaka faktiskt. Kört färdigt för säsongen med den, nu när jag satt igång och jobba igen stod den ändå bara i garaget och samlade damm o kostade pengar.

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
5 september 2012
Vita_Vargen skrev:
Robban_89 skrev:
Jalla jalla wink

Bilen har stått avställd sen en vecka tillbaka faktiskt. Kört färdigt för säsongen med den, nu när jag satt igång och jobba igen stod den ändå bara i garaget och samlade damm o kostade pengar.

Blir det någon tråd med nya bilen då? roll

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

1 283 Inlägg
5 september 2012
Trådstartare
Robban_89 skrev:
Vita_Vargen skrev:
Robban_89 skrev:
Jalla jalla wink

Blir det någon tråd med nya bilen då? roll

960in? Nä tror inte det, har inga planer för den direkt förutom att fixa dom felen som är på den och köra den. smile

1 283 Inlägg
14 oktober 2012
Trådstartare
Bilen står nu i vinterförvaring efter att ha stått avställd i två månader. Vart för oekonomiskt att ha den avställd när jag körde ~10 mil i månaden med den bara och betala ~1000 kr i försäkring/skatt. Här kommer iaf lite bilder på sånt som fixats med men inte uppdaterats i tråden.

http://i163.photobucket.com/albums/t309/Zmile4ever/Volvo%20940%20Turbo%2095/IMG_1903_C.jpg
2.5" BSR Rostfritt avgassystem, det gamla började blir lite för rostigt så detta fick åka på. Hade nog inte blivit BSR om jag inte hade fått det gratis av en polare.

http://i163.photobucket.com/albums/t309/Zmile4ever/Volvo%20940%20Turbo%2095/IMG_1904.jpg
Farthållare monterad, riktigt skönt att ha! Spaken köptes helt ny på volvo medan resten köptes begagnat.

http://i163.photobucket.com/albums/t309/Zmile4ever/Volvo%20940%20Turbo%2095/IMG_1907.jpg
Har även fått tag på ett mynt fack, känns väldigt nice att ha istället för att pengarna ligger löst o skramlar smile

http://i163.photobucket.com/albums/t309/Zmile4ever/IMG_1939.jpg
Dagen innan den ställdes av slog den om till 16 000 mil roll
Senast redigerat av Vita_Vargen (14 oktober 2012)

161 Inlägg
14 oktober 2012
Stiligt! Vad fick du ge för spaken hos Volvo? Hur mycket jobb var det att eftermontera farthållaren? En av de saker jag sakande på min när man körde Helsingborg - Stockholm tur och retur wink

1 283 Inlägg
14 oktober 2012
Trådstartare
niclasm skrev:
Stiligt! Vad fick du ge för spaken hos Volvo? Hur mycket jobb var det att eftermontera farthållaren? En av de saker jag sakande på min när man körde Helsingborg - Stockholm tur och retur wink

Spaken kostade  ~520 kr har jag för mig, då var det med lite rabatt med. Det var ca 3-4 timmars jobb totalt, går snabbare om man har lite erfarenhet av kabeldragning i dom här bilarna, det moment som tog längst tid var att dra kablaget genom torpeden.
Senast redigerat av Vita_Vargen (14 oktober 2012)

BagarN
1 179 Inlägg
14 oktober 2012
Vita_Vargen skrev:
niclasm skrev:

Spaken kostade  ~520 kr har jag för mig, då var det med lite rabatt med. Det var ca 3-4 timmars jobb totalt, går snabbare om man har lite erfarenhet av kabeldragning i dom här bilarna, det moment som tog längst tid var att dra kablaget genom torpeden.

8mm borr sen är det bara att köra wink

4 148 Inlägg
14 oktober 2012
Vita_Vargen skrev:
niclasm skrev:

Finns det någon bra beskrivning hur man gör detta någonstanns? Min bil har farthållare original men den fungerar ej. Skulle vara bra med en guide då så jag lättare vet vad jag ska felsöka:)

Om det är samma på 740 och 940 vill säga.

169 Inlägg
14 oktober 2012
Vart kan ja köpa nya emblem? skulle vilja ha de på min 945 ltt smile mina jag hade var så dassiga så de "blänkte" inte om dom om man säger så hmm

[<->] Dedron [<->] Volvo Marknaden Västra Götaland [<->]

Turboknuff finns det gott om plats för!
484 Inlägg
14 oktober 2012
Dedron skrev:
Vart kan ja köpa nya emblem? skulle vilja ha de på min 945 ltt smile mina jag hade var så dassiga så de "blänkte" inte om dom om man säger så hmm

Om du vill ha Original emblemet så kan du kolla här: http://www.hova.com/volvo-940-emblem-p-4798-c-648.aspx

Om du vill ha det så kallade "nya" emblemet får du ta det från en s/v40. Det är allt jag vet och kan hjälpa till med.

169 Inlägg
484 Inlägg
14 oktober 2012
Dedron skrev:
ska vara de gamla big_smile

Då kan du ta en titt i länken smile

169 Inlägg
14 oktober 2012
Men tänkte på till bakluckan  big_smile

[<->] Dedron [<->] Volvo Marknaden Västra Götaland [<->]

484 Inlägg
14 oktober 2012
Dedron skrev:

Jaha... kolla med Volvo om de säljer eller vet någon som säljer. Kan inte kosta så mycket för bakluckan. smile

1 283 Inlägg
14 oktober 2012
Trådstartare
Dedron skrev:

Dom finns på volvo, kostar ~200-220 kr st. Alternativt kan man köpa dom på tradera. 940 tror jag det var som hade utgått. Ett av emblemen var det iaf.

Sök