dave_norrkoping skrev:
caromania skrev:
Apropå det där med plasten runt växelspaken, det är en god idé att förstora hålet något nedåt då det är en av anledningarna till att den går sönder. Första gången man lägger i L när det är minusgrader ute så spricker eländet eftersom spaken lätt kommer i kontakt med plasten. Bara ett tips.
Okej
![smile](img/smilies/smile.png)
hade jag verkligen inte nån aning om . Men är inte det bara att justera på växelspaken så han inte går så långt ner ? Med vänlig hälsning, David
Nja, jag skulle påstå att Volvo gjorde en miss när man byggde kåpan och att det är anledningen till att alla kåpor är spruckna. Den där spaken är ju inte direkt någon högprecisionsverk utan har ganska grova lägen framförallt nedåt. När man kör lite sportigt med sin Amazon automat
![wink](img/smilies/wink.png)
så har man ju förmågan att rycka spaken ner till L och då knäcker man kåpan. Till viss del går väl kåpan att justera och även spaken, men kolla noga så det är ordentligt spelrum efter monteringen.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.