2256
Sök

Köra utan balansaxelkedja på NG900 2,0T 1997

36 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
Som rubriken lyder, är det bra eller anus? Vet bara att man får räkna med lite vibrationer men vill också veta om det inte är skadligt för motorn! Tacksam för svar.

5 710 Inlägg
23 mars 2011
Finns väldigt många i avlånga landet som kört utan balansaxelkret i flera flera år (b.l.a jag själv) utan problem och med det tycker jag man kan säga att:
Det är inte skadligt för motorn.

Men som sagt....mer vibrationer blir det på övriga delar.

MVH Jonas
..............

36 Inlägg
23 mars 2011
Trådstartare
Vi hade en Saab 900 2,0i 1994 en gång när jag fortfarande var barn och då märkte jag inga större vibrationer. Nämligen kan balansaxelkedjan vara på väg åt skogen och Hyvens på STCS säger att billigaste alternativet är att plocka bort kedjan helt och köra utan kedja och utan att det skadar motorn, men vill veta era åsikter med smile

5 710 Inlägg
23 mars 2011
Hyvens är en hyvens kille wink så det han säget stämmer...
Dock skall man vara medveten om att vibrationerna kommer att kännas så sätter man komfort högt på listan är det bättre att hänga på en ny kedja.

MVH Jonas
..............

36 Inlägg
23 mars 2011
Trådstartare
Jag litar på han faktiskt men ville veta vad fler tyckte smile, äh komforten i våran B206 var väldigt ok trots lite vibrationer ändå wink Men jag får tacka för din åsikt, för om du körde utan balanskedjan i flera år så ska la min också klara det big_smile
Senast redigerat av DanSaab (23 mars 2011)

Sök