22 mars 2011
Trådstartare
Tja!
Det har blivit lite för mycket i huvudet för mig idag, så därför tänkte jag mest få min teori bekräftat ifall jag har gjort något dumt eller inte.
Jag har för 2 veckor sedan inhandlat 19" BBS challange fälgar till min Mazda 6 -04, vilket inte är problemet egentligen! När jag då köpte fälgarna så visste jag att ET:n var 35 på dessa och original fälgarna är alltså på ET50. Jo bara 15mm mer ut... snyggt, tänkte jag. Då slog det mig idag att fälgen även är 8,5" bred, vilket fick mig att tänka om en aning... och det är dessutom här som jag behöver hjärn-assistans!
Jag vet inte vad originala 17" fälgarna har för bredd, men antar 7" (ca 178mm)? Eftersom ET var 50, så sticker alltså 128mm (178-50) ut från navet. Så då innebär detta att mina BBS fälgar med ET35 och 8,5" (ca 216mm) bredd har ett utstick på 181mm från navet? Fälgen sticker alltså hela 53mm (181-128) mer ut jämfört med original fälgen?!?!?!
Eller är jag bara snurrig i huvudet??? Vore jätte tacksamt just nu om någon kunde påpeka att jag är helt ute och cyklar!
MVH / Martie
:: MartieCars.com ::..:..::.