Nu är det snart dags att ställa på alla fina bilar som stått i garage hela vintern, de flesta brukar ställa på sina bilar den 1 april och även jag ska göra det! Då är det dags att börja putsa på bilen igen tills premiärerna på alla bilträffar runt om i Sverige och för att få den i toppskick behöver man ju ett bra schampo! Alltså som rubriken lyder, vilket är bästa bilschampot?
Jag brukar använda mig av Bilschampo Extreme Nano-Tech, Turtle. Jag blir nöjd med resultatet men tänkte ändå höra med er andra vad ni använder er av och vad ni tycker om det!
Använder också detta shampo och kan bara hålla med, väldigt bra. Luktar väldigt gott utan att vara "kemiskt stötande" som vissa shampon kan vara. Och rengör väldigt bra med låg friktion mellan svamp och lack.... Toppenshampo.
Wash & Wax är mycket bra för din bil. För övrigt skrev nån tidigare i tråden att de va onödigt med ett vaxshampoo på en lackskyddad bil. Men det är inte onödigt på något vis.. det förlänger hållbarheten på vax eller lackskydd!
Så oavsett vad man har för utgångsläge så är ett så bra shampo som möjligt bra att använda.
behöver hjälp med att hitta nån återförsäljare som har detta schampo hemma. har sökt det på bolnäsbilvård med där är det slut samt på andra ställen schampot jag söker är Meguiars NXT Generation Car Wash 1,9L.