3570
Sök

Tipps på komponenter till anläggningsuppgradering. Slutsteg till framsystem, SQ bas.

3 466 Inlägg
26 mars 2011
monki89 skrev:
tujbo skrev:
DLS RA 20 eller DLS A3

Verkar vettiga.
Dock ligger ju A3an lite över min tänkta budget.

Är A2an värd att titta på eller anser du att den ger för lite effekt?

Kolla om du inte kan få tag i ett A3 begagnat.. Ibland kan man hitta det riktigt billigt.
Jag gav inte mycket för mitt A3 begagnat i nyskick...

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

102 Inlägg
26 mars 2011
Trådstartare
M_icke_ skrev:
monki89 skrev:
tujbo skrev:
DLS RA 20 eller DLS A3

Verkar vettiga.

Kolla om du inte kan få tag i ett A3 begagnat.. Ibland kan man hitta det riktigt billigt.

Lite annonsletande gav resultat!
Inväntar svar ifrån säljaren smile

3 466 Inlägg
26 mars 2011
monki89 skrev:
M_icke_ skrev:
monki89 skrev:

Verkar vettiga.

Lite annonsletande gav resultat!
Inväntar svar ifrån säljaren smile

Gött de e riktigt fina steg!

102 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
Kom över ett DLS Dultimate A6 till bra pris som jag tänkte använda till basen, så nu är mitt C2 steg "över".
Vad tror ni om att använda C2 steget till framsystemet?
Det har ju nog med effekt i alla fall, och vad jag har förstått så ska kvalitén på steget vara rätt bra (har ju själv bara hört det när det drev basen).

3 466 Inlägg
31 mars 2011
monki89 skrev:
Kom över ett DLS Dultimate A6 till bra pris som jag tänkte använda till basen, så nu är mitt C2 steg "över".
Det har ju nog med effekt i alla fall, och vad jag har förstått så ska kvalitén på steget vara rätt bra (har ju själv bara hört det när det drev basen).

Det lättaste är ju att koppla in de o se om DU tycker att det låter bra på framsystemet!

Jag har själv inte hört de steget men har hört mycket gott om dom stegen i övrigt.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
31 mars 2011
Re se 10 "

102 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
M_icke_ skrev:
monki89 skrev:

Det lättaste är ju att koppla in de o se om DU tycker att det låter bra på framsystemet!

Jag har själv inte hört de steget men har hört mycket gott om dom stegen i övrigt.

Självklart är det bästa/lättaste att jag kopplar in det och själv provlyssnar, men det är ju en bit kvar tills alla grejer är hemkomna och riktigt installerade.

Var mest ute efter andras tycken och tankar om steget, ifall ni skulle haft negativa åsikter om steget och dess användning så hade det ju redan nu varit läge att leta efter ett annat alternativ.

Men eftersom att en del pratar gott om det (har väl egentligen inte hört något negativt) så kör jag på steget i denna installationen.

Visar det sig i efterhand att det inte duger så är det ju inte världens insatts att byta ut det emot ett annat.

1 523 Inlägg
31 mars 2011
monki89 skrev:
Såg att DB Akuten hade bra pris på Kicker L7 av 2008 års modell, så jag beställde en sådan tidigare idag!
Angående lådan så ska ju den vara på 18-28 liter enligt Kicker. Vad blir det för ljudmässig skillnad på en stor respektive liten låda?

Hur mkt dämpull rekommenderas att sätta i lådan?

kicker L7 e väl inte en sq bas???

Avstängd
1 714 Inlägg
31 mars 2011
valstadkillen skrev:
monki89 skrev:
Såg att DB Akuten hade bra pris på Kicker L7 av 2008 års modell, så jag beställde en sådan tidigare idag!
Angående lådan så ska ju den vara på 18-28 liter enligt Kicker. Vad blir det för ljudmässig skillnad på en stor respektive liten låda?

Jag har haft Solo-baric och jag kan helt enkelt säga att, nej, någon sq-bas är det knappast.
Jag är chockad att någon lägger upp en tråd om att dem söker sq-bas och sen börjar fundera på Kicker hmm

1 523 Inlägg
31 mars 2011
Emilius skrev:
valstadkillen skrev:
monki89 skrev:

Jag har haft Solo-baric och jag kan helt enkelt säga att, nej, någon sq-bas är det knappast.
Jag är chockad att någon lägger upp en tråd om att dem söker sq-bas och sen börjar fundera på Kicker hmm

nu när re audio sr12or e billiga skulle ja satsa på en sådan i sluten låda=)

102 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
Emilius skrev:
valstadkillen skrev:
monki89 skrev:

Än en gång bevisas det att man kan allt för lite inom ämnet.
Jaja, nu är "skadan" redan skedd, blir jag inte nöjd med vad den levererar så får jag väl göra mig av med åbäket och satsa på ett annat element.

Avstängd
1 714 Inlägg
31 mars 2011
monki89 skrev:
Emilius skrev:
valstadkillen skrev:

Än en gång bevisas det att man kan allt för lite inom ämnet.
Jaja, nu är "skadan" redan skedd, blir jag inte nöjd med vad den levererar så får jag väl göra mig av med åbäket och satsa på ett annat element.

Skaffa en huvudenhet med tidskomp, det kan säkert hjälpa en hel del.
Om inte, åtminstone sluten låda som krav. Min Solobaric släpade efter som en död hund i koppel på en promenad när jag spelade Promoe - Yta. Det är INTE en snabb låt.
Men då hade jag slotportad låda på 92 liter också till en L5 vilket var nästan max enligt Kicker,
alltså för SPL.

Men det var en ren njutning att spela Dj billy E som i princip bara bestod av olika basfrekvenser!

Men sluten låda, funkar inte det så tidskomp, skulle jag vilja säga.

Hade du inte köpt bas redan hade jag varmt rekommenderat Digital Designs.

102 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
Sitter redan på en Pioneer FHP80BT, har för mig att den saknar tidskomp, men i värsta fall får man väl testa och fasvända.
Angående lådan så hade jag tänkt att köra en sluten på 28L, fyller väl den med 40-50% polyester bös.
Kommer ju den med 870 W RMS, så det borde ju gå att få kontroll på den tycker jag.

102 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
Något i den här stilen kommer lådan att bli:
http://uploadpic.org/storage/2011/p9gU7 … U3nNal.png

Sök