får tacka er för hjälpen ska kolla dessa saker odentligt:) de är la säkert mitt batteri som är lite sådär då! ja har inge märkvädiga saker! har faktiskt ingen koll på va de är för modeller ( men kan kolla upp ) men de ja kan säga lite snabbt är att de är jbl 12" passivlåda å ett bryggat 2 kanals jbl steg (säger inte så mkt men iaf)
låter som dålig kontakt på kablarna som batterinörd sa.
de är om ja har skavt av lacken dåligt där jorden sitter för den sitter me en redig doning och de är bara i de djupa slagen de börjar blinka! sen har ja läst på någon sida att stöm och jord kablen ska va lika tjocka men de kan väll inte vara sant va?
varför skulle inte det kunna stämma? har du olika?
Det gör inget om jordkabeln är tjockare, men den ska helst inte vara tunnare än pluskabeln (ja jag vet det går att ha tunnare jord än plus då spänningsfallet ökar marginellt, men jag rekommenderar det ändå inte).
ja har inge märkvädiga saker! har faktiskt ingen koll på va de är för modeller ( men kan kolla upp ) men de ja kan säga lite snabbt är att de är jbl 12" passivlåda å ett bryggat 2 kanals jbl steg (säger inte så mkt men iaf)
Ja, kolla gärna upp vilket modellnamn prylarna har. Baslådorna med enkelt baselement brukar ha 4 Ohms impedans och då funkar det bra med bryggkopplat 2-kanals steg, men bäst är ju att kolla så att man vet säkert.
Det kraftigaste 2-kanalssteget jag hittar vid en snabb sökning är Px600.2 och det kan ge ut 663 WRMS vid bryggat läge i 4 Ohm, men om det gäller tex GTO 752 eller liknande så ger det ut lite över 200 WRMS. Vid såna effekter ska det inte blinka en massa om bilens strömförsörjning fungerar bra tycker jag.
ja har inge märkvädiga saker! har faktiskt ingen koll på va de är för modeller ( men kan kolla upp ) men de ja kan säga lite snabbt är att de är jbl 12" passivlåda å ett bryggat 2 kanals jbl steg (säger inte så mkt men iaf)
Ja, kolla gärna upp vilket modellnamn prylarna har. Baslådorna med enkelt baselement brukar ha 4 Ohms impedans och då funkar det bra med bryggkopplat 2-kanals steg, men bäst är ju att kolla så att man vet säkert.
Det kraftigaste 2-kanalssteget jag hittar vid en snabb sökning är Px600.2 och det kan ge ut 663 WRMS vid bryggat läge i 4 Ohm, men om det gäller tex GTO 752 eller liknande så ger det ut lite över 200 WRMS. Vid såna effekter ska det inte blinka en massa om bilens strömförsörjning fungerar bra tycker jag.
måste va de klenare! å GTO lät bekant ! nee okej ska kolla så jorden är har bra kontakt i plåten annars måste ja ha dåligt batteri då eller? de går inte kolla om cellerna är slitna i ett batteri smidigt eller?
Hos en bilverkstad eller bilelektrisk verkstad borde det gå att få kontrollera sitt batteri med en belastningstestare. Man kan ha olika mätmetoder, dels att mäta batteriets inre egenskaper med en avancerad mätare och dels en enklare mätare som ger en fysisk belastning. Som regel ska batteriet vara fulladdat (enligt batteriladdaren) vid testerna.
Bland de viktigaste kopplingspunkterna är batteriets minuskabel ner till karossen, är det dålig kontakt där så kan hela elsystemet bli lidande. Sånt märks mest vid väldigt hög strömförbrukning, men även saker som "bara" drar 20-30 A kan få problem.
Hos en bilverkstad eller bilelektrisk verkstad borde det gå att få kontrollera sitt batteri med en belastningstestare. Man kan ha olika mätmetoder, dels att mäta batteriets inre egenskaper med en avancerad mätare och dels en enklare mätare som ger en fysisk belastning. Som regel ska batteriet vara fulladdat (enligt batteriladdaren) vid testerna.
Bland de viktigaste kopplingspunkterna är batteriets minuskabel ner till karossen, är det dålig kontakt där så kan hela elsystemet bli lidande. Sånt märks mest vid väldigt hög strömförbrukning, men även saker som "bara" drar 20-30 A kan få problem.
tack så hämskt mkt
de enklaste ja kan göra är alltså att göra rent å kolla så borde steget å batteriet har bra kontakt ner i ren plåt
Batteripolskorna är dock första "kopplingspunkten" mellan batteri och övriga bilen, dessa bör du också kolla upp. Se till att kablarna sitter ordentligt fast i polskorna och att det inte är fullt med ärg inuti, eller att kablarna har en massa trasiga kardeler (trådar).
Batteripolskorna är dock första "kopplingspunkten" mellan batteri och övriga bilen, dessa bör du också kolla upp. Se till att kablarna sitter ordentligt fast i polskorna och att det inte är fullt med ärg inuti, eller att kablarna har en massa trasiga kardeler (trådar).
kanon! tackar för hjäpen igen ska kolla detta så fort ja har tid å de är hyfsat väder ute får återkomma om detta inte hjälper:)