3808
Sök

Växellåds problem på M47

6 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
Hejsan alla! Igår fick jag ett väldigt konstigt problem med min M47 låda, åkte på E4 på 5ans växeln och helt plötsligt försvann 5an, fast 4 fanns så åkte på den tills jag kom till stan o va tvungen o växla ner och då fanns inga andra lägen heller, allt som funka var 4an bara, testa o se om kuggen på backen snurra och det gjorde dom, men backen funkar endå inte, och jag kan lägga i alla växlar utan att koppla med (fast dom funkar endå inte) förutom 4 då, är det nån som vet vad problemet kan vara till detta?

130 Inlägg
27 mars 2011
låter som att lådan har rasat...

612 Inlägg
27 mars 2011
Om minnet inte sviker är 4:an enda växeln som går "rakt igenom" lådan via övre axlarna, alla andra växkar skickar ner kraften till den undre axeln. En eller annan form av ras på bottenstocken ligger nära till hands.

59 Inlägg
27 mars 2011
Vanligt på dessa låder då lagrena i bottenstocken blir dåliga. och som han innan sa så funkar ju fortfarande fyran för den går rakt igenom lådan big_smile Bara o byta låda billigt och enkelt tongue

6 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
Ok, tack för hjälpen, bara åka upp till skroten nästa o byta en till låda på bilfan tongue

Sök