3434
Sök

Måste jag byta kylaren? Volvo 745 bilder på problem finns!

91 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
Här finns bilderna:
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … &saved

Hej!
Fick igår problem med min Volvo då bilen kokade..
Metallbiten som man fäster kylarslangen på kylaren fattas så den förra ägaren hade gjort en egen lagning som inte höll när trycket blev för högt..

Han hade bara satt en mindre slangbit och lite skit och det gick inte att fixa igen..
Måste man byta hela kylaren eller kan man tex svetsa dit en rörbit?
Finns det någon som vet hur man kan fixa detta så lätt som möjligt så är jag väldigt tacksam för svar!

MVH!

Livsnjutare (ibland å på helgerna)
228 Inlägg
28 mars 2011
Blir nog svårt å få till nåt som håller.. Men kolla blocket.se eller din lokala skrot, en beg kylare är inte många kr.

4x4 is tha shit!

445 Inlägg
28 mars 2011
Tror att det blir betydligt mycket lättare att byta kylet faktist, Så det är de bästa!

91 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
Va ute o pillade lite nu med och såg att motorfläkten inte snurrade, va väl säkert därför bilen kokade från första början sad

Vad kan va fel?

3 182 Inlägg
28 mars 2011
kylare finns billigt på biltema. under 1000lapen.

Forummoderator
18 003 Inlägg
28 mars 2011
Perrra87 skrev:
Va ute o pillade lite nu med och såg att motorfläkten inte snurrade, va väl säkert därför bilen kokade från första början sad

Vad kan va fel?

Kom inte ihåg: Antar att det är eldriven fläkt på den typ av bil du har?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Fri fart för ett fritt folk!
14 125 Inlägg
28 mars 2011
hm remmar och allt har jhu hoppat bort från vattenpumpen.
Den lär ha skurit ..att kylaren är av är inget ovanligt detta är ett standardfel på dessa kylare.

Kör fort så hinner inget hända...

Smålänning
7 883 Inlägg
28 mars 2011
Du får byta kylet ja...

Och för att det inte ska hända igen kan jag rekommendera dig att sätta dit remmarna så att vattenpumpen snurrar, så att bilen faktiskt ha en ärlig chans att cirkulera kylvattnet...

DU ska du nog se att fläkten börjar snurra också.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök