tackar tackar ska se om jag kan slänga upp några bilder på slipningen, är färdig med hela bakpartiet nu och taket, trösklar m.m, bara dörrar å huven kvar nu som ska slipas:) när de ee färdigt ska det finslipas sen blire grundlack!
tackar tackar ska se om jag kan slänga upp några bilder på slipningen, är färdig med hela bakpartiet nu och taket, trösklar m.m, bara dörrar å huven kvar nu som ska slipas:) när de ee färdigt ska det finslipas sen blire grundlack!
Men har kommit en bra bit på vägen med lackeringen nu, vi började med att slipa precis vart enda del på 240in plåtrent så man slipper all gammal lack å skit, sen blev de finslipning å lite spackel (och nej, inga mängder utav spackel, tro mig) har änsålänge fått på rostskydds färg å därefter slipgrunden på alla delar och i kommande vecka ska den in på lackerings firma och få sitt yttre hölje med antracit
rostskydd och slipgrund, rätt rå i mattsvart, eller ?
ska även ta och beställa hem lite motordelar strax
Bara du inte köpt för stor oljekylare.. motorn ska ju kunna bli varm också Brorsan kör nissan S13 o han tänkte som du men den fick svårt o bli varm när han kör så han satte en plexiskiva framför mot luftströmmarna, ett tips bara, hoppas de blir bra!
Bara du inte köpt för stor oljekylare.. motorn ska ju kunna bli varm också Brorsan kör nissan S13 o han tänkte som du men den fick svårt o bli varm när han kör så han satte en plexiskiva framför mot luftströmmarna, ett tips bara, hoppas de blir bra!
Ett tips är ju att köpa ett thermoblock, sitter termostat i dom som börjar öppna vid 84 grader och fullt öppen vid 95 grader. Har det på min S13 fungerar alldeles ypperligt. Oljan ligger runt 78-80 vid lugn körning och cirka 88-93 vid hård körning. Är en 25 raders oljekylare.
Bara du inte köpt för stor oljekylare.. motorn ska ju kunna bli varm också Brorsan kör nissan S13 o han tänkte som du men den fick svårt o bli varm när han kör så han satte en plexiskiva framför mot luftströmmarna, ett tips bara, hoppas de blir bra!
Ett tips är ju att köpa ett thermoblock, sitter termostat i dom som börjar öppna vid 84 grader och fullt öppen vid 95 grader. Har det på min S13 fungerar alldeles ypperligt. Oljan ligger runt 78-80 vid lugn körning och cirka 88-93 vid hård körning. Är en 25 raders oljekylare.
Ursäkta offtopic!
Tackar för tipsen! det där med thermoblock verkar ju ypperligt skulle jag tro det är lugnt, skriv så mkt ni vill bara det handlar om bilen etc så får ni gärna skriva de även vad man kan uppgradera osv!
Tack till alla andra som tyckte lacken blev bra osv!
Har hållt på dag och natt för att få ihop den nu och förväntas vara besiktningsklar imorgon onsdag då den ska in på besiktining klockan 15.20. Ska försöka fixa fram bilder på hur det blev med toningen osv bara att hålla ut i väntan på mer bilder gott folk!