3279
Sök

Underåkningsskydd

DatorPhreak
94 Inlägg
29 mars 2011
Trådstartare
Hmm hoppas jag lade tråden rätt...

Om ni kollar på mina bilder så finns det en krock balk som tar bort utseendet på bilen + att markfrigången försämras avsevärt.
Det är ett underåkningsskydd som satt på när jag köpte bilen. Det sitter även dimljus på den balken. Är det lagligt att plocka väck den vid tex cruising eller liknande?

Hade ju vart snyggt att ta bort det helt och hållet då den sattes på innan den såldes till mig men lite taskigt om någon glider in under bilen och avlider...vad säger försäkringen om detta?

KHRacing
29 mars 2011
högst troligt olagligt, men vet tusen vet överhuvudtaget att det ens suttit där från början ....

12 086 Inlägg
29 mars 2011
Jag fattar ingenting, ska du ta bort kofångaren? Jag ser ungen "balk" som ser onödig ut på din bil tongue

DatorPhreak
94 Inlägg
29 mars 2011
Trådstartare
Hmm alltså i bak på bilen, under kofångaren. (den är svart)
Här är en bättre bild: http://www.carpages.co.uk/news/hummer-h … -03-08.asp

1 489 Inlägg
29 mars 2011
Jasså du menar bak? Jaha svårt och chansa ;-)

Den ska du nog kunna ta bort, inget krav på dimljus bak i sverige smile, sitter det dragkrok på bilen? Monterad på denna? Isåfall får du inte ta bort den under besiktning

Mvh

• Även den starka måste ta i när han skiter

DatorPhreak
94 Inlägg
29 mars 2011
Trådstartare
MarcusL skrev:
Jasså du menar bak? Jaha svårt och chansa ;-)

Den ska du nog kunna ta bort, inget krav på dimljus bak i sverige smile, sitter det dragkrok på bilen? Monterad på denna? Isåfall får du inte ta bort den under besiktning

Mvh

Tack!
Nej dragkroken sitter monterad inne bakom i chassit, som sedan tittar fram över denna balk. Då tar jag nog väck den tror jag:)

Sök