FordRSC skrev:
Rquired skrev:
FordRSC skrev:
En av mina vänners 9000 -93 har rullar 30000 mil, varken bytt koppling, kamkedja eller något överhuvudtaget. Den rullar på som en evighetsmaskin.
Och det säger absolut ingenting om inredningen, det måste du erkänna?
Neee
Men så kass är inte inredningen häller, har sett betydligt värre!
Min Saab 9000 vinterbil har rullat lite över 27k mil.
Fick grunkan gratis, fixade iordning den och efter 3dje besiktningen gick den igenom med nästan ett blankt papper. Rätt dumma idéer lite här och där på bilen men den har fungerat faktiskt. Luktar dock jävligt unket i min bil med det beror på ett mögligt kupéfilter! Antikt, bör sparas
Men alltså, det är en helt okej bil förutom att den låter högre än en Top Fuel när man ligger runt 1100rpm och gasar upp lite i hastighet då allting börjar skaka som faaaan och den börjar bröla och låta dovt som ett as
Men en helt okej bil faktiskt i övrigt, hellre den än en gammal 740. Dom som ägde den innan hade ett problem med den och det var tändkassetten. Fick den gratis för den läckte olja. Drog åt skruvarna på topplocket och den läcker nästan ingen olja längre!
Angående inredningen så är det massor jag tycker sitter fel.
El-hissar-rutor-knapparna sitter riktigt konstigt och är felvända i mitt tycke.
ECAM/EICAS (som jag kallar det för, det är info panelen) är helt okej att ha, men knapparna är helt totalt dolda av ratten.
Samma sak med knapparna för röveldaren (som knappt fungerar).
Otroligt plastigt överallt. Dörr sidorna är dock ruskigt fina så det kan Saab faktiskt få. Men stolarna (har tygstolarna). Ush! Får ont i ryggen som fan i framsätet på min bil med tygsäterna. I min kompis 900 med lädersäten får jag ont i ryggen i baksätet och ont i röven i framsätet
Och kupélampan! Vilket skämt!
Dom kunde likagärna ha skickat med några stearin ljus, hade fungerat bättre.
Sedan är växellådan ruskigt fladdrig
Men visst, finns alltid värre!
Och detta känns som att jag skulle kunna skriva en bok om!