2665
Sök

Volvo v40 smoke blinkers

SOUL FIRE ENTERTAINMENT
779 Inlägg
17 april 2011
whityoustone skrev:
Godmorgon !

Grymt me bild, precis så där såg den ut orginalstereon, men bytte allt kablar huvudstereo alla högtalare och baslåda.jag har en såndär anpassningsram runt den nya stereon. som du du har smile

Morning, Morning!

Så du har bytt stereo? Men du får inte ut den nya nu alltså?

.

Mvh Kenta Edvardsen
Ordförande i NORDISKA X40 KLUBBEN
PROJEKTTRÅDEN: SOUL FIRE - MAKEOVER
SPONSORER: BILRADIOHUSET | HOVA.COM | BILLACKERING.EU

74 Inlägg
17 april 2011
Trådstartare
nej precis men den där ringen som sitter runt stereon är det bara att slita bort den ? ja jag bytte allt som gick att byta, sa till dem på mds, fria händer gör ljudet för för 15

är det i stereo hålet jag ska bryta upp me en skruvmajsel ?

edit / har precis sett dina videos snacka om ledkungen smile haha stackars batteri smile
Senast redigerat av whityoustone (17 april 2011)

Pappa, Fru, Barn, Volvo v40 FAS 2

SOUL FIRE ENTERTAINMENT
779 Inlägg
17 april 2011
whityoustone skrev:
nej precis men den där ringen som sitter runt stereon är det bara att slita bort den ? ja jag bytte allt som gick att byta, sa till dem på mds, fria händer gör ljudet för för 15

är det i stereo hålet jag ska bryta upp me en skruvmajsel ?

edit / har precis sett dina videos snacka om ledkungen smile haha stackars batteri smile

Ja ramen runt stereon ska nog sitta med clips bara. Ta försiktigt med en spårmejsel och bänd lite i kanten så borde den lossna... lite svårt att säga när man inte vet hur det ser ut eller vilken stereo det är men skulle tro det går.
Sen är det nog bara att ta tag med en liten tång i stereoramen (plåtramen) och dra ut den.

Är det MDS som har monterat stereon?
Isf kan det ju vara så att de har gjort det ordentligt (som man egentligen ska) och då har de nog skruvat fast stereoramen (den i plåt) i själva stereokonsollen i bilen så att säga.

Hoppas du förstår vad jag menar wink

Det jag menade med mejseln förut var om du hade kvar originalstereon men den har du ju redan bytt ut så det struntar vi i wink

Batteriet klarar sig nog tror jag, heheh... dioder drar ju inte så mycket ström... snarare stereoanläggningen som kanske krämar ur en del isf big_smile

.
Senast redigerat av premonitioner (17 april 2011)

Mvh Kenta Edvardsen

74 Inlägg
17 april 2011
Trådstartare
ja det va de som gjorde allt, drog nya kablar och allt, stereon jag har är http://www.mds.se/sv/product/816/Pioneer-FH-P80BT

intressant, om jag skulle få bort den vad e det som jag ska göra där inne ? skruva bort nått ? sen bara dra bort kåpan typ.

SOUL FIRE ENTERTAINMENT
779 Inlägg
17 april 2011
Länken till demonteringen ska funka nu wink
Där står nog i stort sett allt du behöver!

Det du ska göra är väl att plocka ur ECC'n?

.

Mvh Kenta Edvardsen

74 Inlägg
17 april 2011
Trådstartare
japp ska byta eccn och färdatorns dioder smile prövar länken igen !

74 Inlägg
17 april 2011
Trådstartare
måste jag göra ett google account ?för ser inte länken genom att trycka på den smile

74 Inlägg
17 april 2011
Trådstartare
Nä jag är ledsen kommer till nån sida där det blir helt vajsing vad e det jag ska se massa bilder ? känner mig just nu skitdum smile

74 Inlägg
17 april 2011
Trådstartare
nu funkar det helt plötsligt smile

74 Inlägg
17 april 2011
Trådstartare
perfekt. nu vet jag hur jag ska göra nu är det endast steeon kvar att komma på hur man pillar ut smile grymt tack, ska ner nu och kolla en gång till på stereon / hörs sen tjingeling

SOUL FIRE ENTERTAINMENT
779 Inlägg
17 april 2011
Fint det funka nu då!

Lycka till!!

Bara att hojta till om det är något annat wink

.

Mvh Kenta Edvardsen

74 Inlägg
17 april 2011
Trådstartare
tja igen, har inte fått loss stereon än, går det att bara byta dioderna i eccn och hoppa över färdatorn ?

SOUL FIRE ENTERTAINMENT
779 Inlägg
17 april 2011
whityoustone skrev:
tja igen, har inte fått loss stereon än, går det att bara byta dioderna i eccn och hoppa över färdatorn ?

Det var värst då... kanske skulle kolla med de som monterat den då om inte de kan hjälpa dig.
Hade det inte varit så långt till dig hade jag gärna hjälpt till wink

Jag var ute förut och kände lite på ramen till min stereo och visst sitter den ruskigt hårt, men jag tror du får loss den om du först bänder lite i ena hörnet och sedan tar en liten mejsel och bänder i mitten... försiktigt så du inte skadar resten av konsollen...
...bara att testa lite wink

Jo visst kan du byta i bara ECC'n men det kommer nog se lite skumt ut om det lyser i olika färger, eller?

Mvh Kenta Edvardsen

74 Inlägg
18 april 2011
Trådstartare
Jo tänkte ringa dem imorgon, fråga om de svetsat fast stereon smile kul me sånt här projekt, hehe kommer till sommarn hehe, kommer ha sk xenonvitt ljus, färddatorn lyser knappt men tror det e svagt grönt den lyser. Du har nog rätt me att man ska göra det rätt och ordentligt.

Såg att du haft inbrott i din bil fan vad illa !

SOUL FIRE ENTERTAINMENT
779 Inlägg
18 april 2011
whityoustone skrev:
Jo tänkte ringa dem imorgon, fråga om de svetsat fast stereon smile kul me sånt här projekt, hehe kommer till sommarn hehe, kommer ha sk xenonvitt ljus, färddatorn lyser knappt men tror det e svagt grönt den lyser. Du har nog rätt me att man ska göra det rätt och ordentligt.

Ja de kan säkerligen hjälpa dig, om inte över telefon så har du kanske inte långt för att svänga förbi heller.

Lyser nog grönaktigt, dassigt och fult ja wink

Ja du, inbrottet var ingen höjdare... men det blev riktigt bra till slut ändå med nya grejer och ny lack på nästan halva bilen big_smile

.

Mvh Kenta Edvardsen

74 Inlägg
20 april 2011
Trådstartare
premonitioner skrev:
whityoustone skrev:

Ja de kan säkerligen hjälpa dig, om inte över telefon så har du kanske inte långt för att svänga förbi heller.

Lyser nog grönaktigt, dassigt och fult ja wink

Ja du, inbrottet var ingen höjdare... men det blev riktigt bra till slut ändå med nya grejer och ny lack på nästan halva bilen big_smile

.

Förlåt att det dröjt, GODA NYHETER allt är fixat, behövde inte ta bort kåpan runt stereon, när jag tog bort ecc så såg jag att man kunde ta bortfärddaton bakvägen, så nu är allt bytt. slänger upp en bild när mörkret faller smile Premonitioner skulle aldrig gått utan dig ^^

107 Inlägg
20 april 2011
Återigen till mörkare lyktor. Hur skulle det funka om man tog vanlig solfilm och smackade dit? Skulle det kunna tänkas bli bra.

Är sugen på att prova på mina egna men skulle vilja ha lite synpunkter först. Förlåt att jag lånar tråden.

SOUL FIRE ENTERTAINMENT
779 Inlägg
20 april 2011
whityoustone skrev:
Förlåt att det dröjt, GODA NYHETER allt är fixat, behövde inte ta bort kåpan runt stereon, när jag tog bort ecc så såg jag att man kunde ta bortfärddaton bakvägen, så nu är allt bytt. slänger upp en bild när mörkret faller smile Premonitioner skulle aldrig gått utan dig ^^

FASEN vad gött!!! Kul det ordnade sig då big_smile
Var bara kul att man kunde hjälpa till!

Bilder kräver vi, bara så du vet wink

.

Mvh Kenta Edvardsen

SOUL FIRE ENTERTAINMENT
779 Inlägg
20 april 2011
M_Forsgren skrev:
Återigen till mörkare lyktor. Hur skulle det funka om man tog vanlig solfilm och smackade dit? Skulle det kunna tänkas bli bra.

Är sugen på att prova på mina egna men skulle vilja ha lite synpunkter först. Förlåt att jag lånar tråden.

Solfilm tror jag verkligen skulle bli svårt att få på bra på något så pass litet som skärmblinkersen... om det är det vi fortfarande diskuterar wink

Varför inte något av dessa:

http://www.vparts.se/sv/artiklar/volvo- … rglas.html

http://www.vparts.se/sv/artiklar/volvo- … onade.html

.

Mvh Kenta Edvardsen

Sök