Alla maffiafilmer (italienska maffian..) sen gudfadern
Och dom är ofta svenska?
Visserligen är världen på väg att bli mer internationell, men många namn har ju olika kön beroende på språket. En del namn har även använts till både manliga och kvinnliga bärare, t ex Kim, Michel, Rene, Maria, Robin, Elliott, Sam, m fl...
Maria är ju typiskt kvinnligt på svenska men många spanska män heter Maria. Tvärtom med Elliot och Sam som väl är mer manliga i Sverige men i engelskspråkiga länder lika väl kan vara kvinnliga.
Så, enligt vem mer än maffiafilmer och Sauvecitos polare?
Jag har en Amerikansk Akita tik som heter Zonda efter Pagani Zonda då jag tyckte hon var så ovanlig o inte såg ut som någon annan hund jag sett precis lika ovanlig som en Pagani Zonda alltså Många år sen nu men hon heter fortfarande Zonda och finns i mitt album för den som vill se (den svart/vita)
Enzo hette "min" valpis (Han fick bara bli ett år ) http://www.rme.se/bil/enzo.jpg Men det passar ju bättre på hanar förstås...
Anglia, Capri, Lupo, Vito .... Några förslag
Vito är ett pojknamn
Nu är också frågan om man vill döpa sin hund efter en tysk transportbil.
själv har jag två hundar i familjen som absolut hatar att åka bil. Den ena spyr och den andra gnäller hela tiden för den vill ut. (en Dansk-svensk gårdshund och en korthårig dvärgtax)
Nu är det säkert för sent men med tanke på att det är en boxer tänker jag på boxermotor. Porsche, subaru och Volkswagen är ju några av tillvärkarna som använder den motorn. Med tanke på att det är en tik så tycker jag att Bubblan hade varit ett genomtänkt namn.
Nu är det säkert för sent men med tanke på att det är en boxer tänker jag på boxermotor. Porsche, subaru och Volkswagen är ju några av tillvärkarna som använder den motorn. Med tanke på att det är en tik så tycker jag att Bubblan hade varit ett genomtänkt namn.
Nova är idag ganska poppis flicknamn så det finns risk att det kommer en liten tjej fram istället för en hund!
Ett hund namn borde innehålla i en del av uttalen/vokaler som djur lätt reagerar på t.ex. c, s, x. Det är själva ljudet dem reagerar på - inte uttalet.