4352
Sök

Problem med larmdosan till Saab 95 Aero -00

1 634 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
#1
Köpte en Saab 9 5 här om dagen och batterierna var slut i båda dosorna till nyckeln. Bytte batteri igårkväll och nu slutar bilens display säga "byt batteri till nyckeln" eller var det var. Men dosorna fungerar ändå inte att låsa/låsa upp bilen hmm Vad kan det vara för fel? Bilen känner ju uppenbarligen igen att nyckeln har kontakt men vill ändå inte vara med.

Detta måste väl bilfirman stå för i värsta fall? Är en liten skitfirma jag köpte bilen av, en DITEC rekondfirma som även kör bilförmedling och säljer bilar. Bilen stod skriven på en firma och inte en privatperson.

En mekaniker vän såg även att kablaget till motorvärmaren var urkopplat och kontaktstyckena hade smält. Pratade med säljaren som såklart inte kände till det. Det stod i annonsen att bilen hade motorvärmare men han säger att jag som kund har haft tid och möjlighet att se över bilen. Vilket han har rätt i, men vad står det i garantireglerna? Är sån där vanlig kort garanti som typ inte gäller nånting om man köper en gammal bil. Har ej läst på och minns ej vad det hette. Köpte iofs inte bilen för motorvärmarens skull men rätt ska va rätt oavsett. Bilnycklarna/larmdosorna däremot tänker jag inte släppa på första taget. Blev lite off topic numen huvudfrågan gällde bilnycklarna.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00


Sök