sant sant, men känns ändå konstigt då en TB70 ska klara 800-950+ så den kan det ju inte vara att den inte leverar mera än det dära. kan det inte vara topp/kammar å grenröret som sätter stopp bara?
Va iväg å mappade igår å som vanligt 1 steg framåt å 2 bakåt..
När man laddade 1,7-8 bar hamnade turbon i surge så nu ska turbo, kammar å grenrör bytas blir så less på sånt här..
Det här var en spännande tråd o snubbla över! Låter sjukt med surge på en sådan turbo... :-O Bygget annars både ser ut och verkar riktigt seriöst! :-D
Hålet i gamla motorn, var det laddtryck som ställde till det eller? Har gjort samma sak på min V8, men där var det ett skadat vevlager i kombination med hård belastning... :-O
Va iväg å mappade igår å som vanligt 1 steg framåt å 2 bakåt..
När man laddade 1,7-8 bar hamnade turbon i surge så nu ska turbo, kammar å grenrör bytas blir så less på sånt här..
Det här var en spännande tråd o snubbla över! Låter sjukt med surge på en sådan turbo... :-O Bygget annars både ser ut och verkar riktigt seriöst! :-D
Hålet i gamla motorn, var det laddtryck som ställde till det eller? Har gjort samma sak på min V8, men där var det ett skadat vevlager i kombination med hård belastning... :-O
ja tycker de ja med, men vi får se va de bli just nu har ja problem med triggern så, ja försöker va så seriös som ja kan
Mja de de va nog lite för mycke pulver för org stakar helt enkelt.. ja här va de inge skadat vevlager iallafall
sant sant, men känns ändå konstigt då en TB70 ska klara 800-950+ så den kan det ju inte vara att den inte leverar mera än det dära. kan det inte vara topp/kammar å grenröret som sätter stopp bara?
den levererar nog mer än va toppen klarar skulle ja tro..
Nu har de blivit lite fart i "bygget" igen, han bland annat bestämt mig för en turbo å de blir en Precision sc6765, cps-grenrör samt en iordning gjord topp med 7A kammar i sen ska de nog inte vara några problem å hämta mer effekt