3491
Sök

Sjovold´s S6 2,5T Siktar på en låg 11 : Nya soppasystemet snart färdigt :D

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
28 juli 2011
Trådstartare
#81
https://www1.garaget.org/gallery/images/81/80359/80359-1eb60fe7f50408b1f965e07b1c2fa3c1.jpg
Ny gjort avgas nu består de av 3,5" dp å resten 3" med en simonsdämpare smile



https://www1.garaget.org/gallery/images/81/80359/80359-c20aceea2101def4371dffea08f0287a.jpg
Nya soppaslangen dragen fram nu, AN10 måste väll räcka? smile



https://www1.garaget.org/gallery/images/81/80359/80359-e51c0cd3ed09b688cd463d76acc5ed84.jpg
Slangen monterad i fuelrail nu bara fästena till fuelrailen som ska tillverkas nu smile



https://www1.garaget.org/gallery/images/81/80359/80359-c6c267bd48aa9e4aaa0f90763da2990d.jpg
Så ser det ut i dagsläget, pumparna kommer imorrn å då blir de fart på bygget hoppas bli klar till helgen smile

----->Strippen S2<-----

VCRACING

German Engineering
9 083 Inlägg
28 juli 2011
#82
Härligt big_smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
28 juli 2011
Trådstartare
#83
https://www1.garaget.org/gallery/images/81/80359/80359-a3ecfb450f21b6045debf13eb8f2016d.jpg
Nu har pumparna kommit big_smile  alla slangar e oxå färdiga å monterade smile



https://www1.garaget.org/gallery/images/81/80359/80359-23913b7d96960e7529a4fae65b7de01c.jpg
tur till catchtanken å returen från btren smile å + matningen till reläna till pumparna smile

Nu e de bara lite läckage som ska fixas å dra vakum slangen till btren sen e soppa systemet klart big_smile

----->Strippen S2<-----

VCRACING

2 230 Inlägg
28 juli 2011
#84
jamen då äre ju snart klart iaf så du kan köra den ^^

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
28 juli 2011
Trådstartare
#85
Rojpen skrev:
jamen då äre ju snart klart iaf så du kan köra den ^^

ja den startade tillåmed men de sprutade E85 åt alla håll i skuffen xD

----->Strippen S2<-----

VCRACING

German Engineering
9 083 Inlägg
30 juli 2011
#86
Hur går det wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
#87
Va iväg å mappade igår å som vanligt 1 steg framåt å 2 bakåt..

När man laddade 1,7-8 bar hamnade turbon i surge så nu ska turbo, kammar å grenrör bytas blir så less på sånt här..

----->Strippen S2<-----

VCRACING

2 230 Inlägg
11 augusti 2011
#88
hehe jamen vad blev effekten då? grenrör med? ska du ha för nått då?

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
#89
Rojpen skrev:
hehe jamen vad blev effekten då? grenrör med? ska du ha för nått då?

Fortfarande landsvägskörning..

ett cpsrör

----->Strippen S2<-----

VCRACING

German Engineering
9 083 Inlägg
11 augusti 2011
#90
Oj, inte bra ju sad

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

2 230 Inlägg
11 augusti 2011
#91
sjovold skrev:
Rojpen skrev:
hehe jamen vad blev effekten då? grenrör med? ska du ha för nått då?

Fortfarande landsvägskörning..

ett cpsrör

ja jo men en uppskattning måste väll finnas? det var väll ca400 sist med orginal "soppan"?

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
#92
Rojpen skrev:
sjovold skrev:
Rojpen skrev:
hehe jamen vad blev effekten då? grenrör med? ska du ha för nått då?

Fortfarande landsvägskörning..

ett cpsrör

ja jo men en uppskattning måste väll finnas? det var väll ca400 sist med orginal "soppan"?

420 då har ju bara 0.1 mer i ladd, vi körde en repa med 2,1 å de skicka på bra men de va mer vågor än på atlanten i logfilen...

----->Strippen S2<-----

VCRACING

2 230 Inlägg
11 augusti 2011
#93
sjovold skrev:
Rojpen skrev:
sjovold skrev:

Fortfarande landsvägskörning..

ett cpsrör

ja jo men en uppskattning måste väll finnas? det var väll ca400 sist med orginal "soppan"?

420 då har ju bara 0.1 mer i ladd, vi körde en repa med 2,1 å de skicka på bra men de va mer vågor än på atlanten i logfilen...

det lät väldigt lite men okej bara bygga om det smile
haha snygg jämförelse du ^^ aja segt att det inte gick bättre iaf

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
#94
Rojpen skrev:
sjovold skrev:
Rojpen skrev:

ja jo men en uppskattning måste väll finnas? det var väll ca400 sist med orginal "soppan"?

420 då har ju bara 0.1 mer i ladd, vi körde en repa med 2,1 å de skicka på bra men de va mer vågor än på atlanten i logfilen...

det lät väldigt lite men okej bara bygga om det smile
haha snygg jämförelse du ^^ aja segt att det inte gick bättre iaf

ja de känns lite trist, men nu e de bara att leta kammar å spara till en turbo till å börja med sen så smile

----->Strippen S2<-----

VCRACING

2 230 Inlägg
11 augusti 2011
#95
sant sant, men känns ändå konstigt då en TB70 ska klara 800-950+ så den kan det ju inte vara att den inte leverar mera än det dära. kan det inte vara topp/kammar å grenröret som sätter stopp bara?

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Ain't no place like home...
4 638 Inlägg
11 augusti 2011
#96
sjovold skrev:
Va iväg å mappade igår å som vanligt 1 steg framåt å 2 bakåt..

När man laddade 1,7-8 bar hamnade turbon i surge så nu ska turbo, kammar å grenrör bytas blir så less på sånt här..

Det här var en spännande tråd o snubbla över! Låter sjukt med surge på en sådan turbo... :-O
Bygget annars både ser ut och verkar riktigt seriöst! :-D

Hålet i gamla motorn, var det laddtryck som ställde till det eller?
Har gjort samma sak på min V8, men där var det ett skadat vevlager i kombination med hård belastning... :-O

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
#97
Cuefa skrev:
sjovold skrev:
Va iväg å mappade igår å som vanligt 1 steg framåt å 2 bakåt..

När man laddade 1,7-8 bar hamnade turbon i surge så nu ska turbo, kammar å grenrör bytas blir så less på sånt här..

Det här var en spännande tråd o snubbla över! Låter sjukt med surge på en sådan turbo... :-O
Bygget annars både ser ut och verkar riktigt seriöst! :-D

Hålet i gamla motorn, var det laddtryck som ställde till det eller?
Har gjort samma sak på min V8, men där var det ett skadat vevlager i kombination med hård belastning... :-O

ja tycker de ja med, men vi får se va de bli just nu har ja problem med triggern så, ja försöker va så seriös som ja kan smile

Mja de de va nog lite för mycke pulver för org stakar helt enkelt..
ja här va de inge skadat vevlager iallafall smile

----->Strippen S2<-----

VCRACING

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
#98
Rojpen skrev:
sant sant, men känns ändå konstigt då en TB70 ska klara 800-950+ så den kan det ju inte vara att den inte leverar mera än det dära. kan det inte vara topp/kammar å grenröret som sätter stopp bara?

den levererar nog mer än va toppen klarar skulle ja tro..

----->Strippen S2<-----

VCRACING

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
17 oktober 2011
Trådstartare
#99
Nu har de blivit lite fart i "bygget" igen, han bland annat bestämt mig för en turbo å de blir en Precision sc6765, cps-grenrör samt en iordning gjord topp med 7A kammar i sen ska de nog inte vara några problem å hämta mer effekt smile
Senast redigerat av sjovold (17 oktober 2011)

----->Strippen S2<-----

VCRACING

German Engineering
9 083 Inlägg
17 oktober 2011
#100
Så ska det låta big_smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)


Sök