Långtidsprojekt: Volvo Amazon Custom '62!

Los Dos Kustom Amazön '62
  • 290 Följare
  • 392 152 Visningar
  • Uppdaterades senast 3 augusti 2014
Malmosnubben
7 augusti 2012 · 70 Inlägg

Djo skrev:
Ser grymt ut det här smile stämmer det med 220hk som en annan sade tidigare i tråden?

Jupp det stämmer som jag sa, och prov åkte bilen isöndags, fast webrarna inte är inställda osv så gick den som ett svin.. Jag sögs ner i sätet när han drog på och mysigt låter bilen också smile

Djo
7 augusti 2012 · 10 163 Inlägg

Malmosnubben skrev:

Djo skrev:
Ser grymt ut det här smile stämmer det med 220hk som en annan sade tidigare i tråden?

Jupp det stämmer som jag sa, och prov åkte bilen isöndags, fast webrarna inte är inställda osv så gick den som ett svin.. Jag sögs ner i sätet när han drog på och mysigt låter bilen också smile

Okej viste ej att ni kände varandra men då vetja låter ju grymt trevligt det smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Malmosnubben
8 augusti 2012 · 70 Inlägg

Djo skrev:

Malmosnubben skrev:

Djo skrev:
Ser grymt ut det här smile stämmer det med 220hk som en annan sade tidigare i tråden?

Jupp det stämmer som jag sa, och prov åkte bilen isöndags, fast webrarna inte är inställda osv så gick den som ett svin.. Jag sögs ner i sätet när han drog på och mysigt låter bilen också smile

Okej viste ej att ni kände varandra men då vetja låter ju grymt trevligt det smile

hehe mjo, stämmer bra att vi känner varandra, har bara inte hamnat på någon bild än wink hehe

AdamGreen
8 augusti 2012 · 206 Inlägg

Nu blev man sugen på trimm med haha , vad har du för setup på motorn?

Volvo 945 GLE Turbodiesel "Lite sportigare lastbil" (1994)
Djo
8 augusti 2012 · 10 163 Inlägg

Malmosnubben skrev:

Djo skrev:

Malmosnubben skrev:

Jupp det stämmer som jag sa, och prov åkte bilen isöndags, fast webrarna inte är inställda osv så gick den som ett svin.. Jag sögs ner i sätet när han drog på och mysigt låter bilen också smile

Okej viste ej att ni kände varandra men då vetja låter ju grymt trevligt det smile

hehe mjo, stämmer bra att vi känner varandra, har bara inte hamnat på någon bild än wink hehe

okej jaja med dett förklarat så begriper jag mycket mer smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
raggarpearson
11 augusti 2012 · 118 Inlägg

blir skit snyggt smile men snart får du pilla lite på customzonen wink

Ford Fiesta (1982)
weber140 Förgasarfrälst
11 augusti 2012 · 219 Inlägg

220hästar med 45or...? de är riktigt bra prylar i denna alltså, vad sitter det för något i? måtte vara en duktigt elak topp.. nu är ju ett gyllene läge att köra motorn på rullande landsväg å justera in grejerna RIKTIGT när du har det ihopsatt! smile så äre bara att flytta över sen...
lycka till! // mathias

jockes93
12 augusti 2012 · 12 Inlägg

Kan bara säga att detta är en sjukt sköjj tråd som absolut ska följas! big_smile Vill ge dig ett stort + för att du blandar allt som har med garage och bilar att göra, garage-bygge, Amasleden och 62-an. Keep up wink

TurboTicco
28 augusti 2012 · 277 Inlägg

Hej alla!

Har faktiskt tråkiga nyheter att berätta.
Jag har övervägt med mig själv och jag kommer tyvärr att lägga ner projektet om den taksänkta.

Anledningen är faktiskt den att jag säljer av den pg.a att jag tänker skaffa hot rod och är i behov av pengar!
Som sagt, ALLTING är till salu, dock kommer jag inte sälja av delar var för sig, utan hela projektet.


Jag tackar alla som har följt mitt projekt, kul att så många har följt med!
Vi får hoppas på att någon kommer fullfölja projektet här på garaget!


Ta  väl hand om er!

Depalma´s Kustom Shop
Sponsorer:
Paintmek Trelleborg
Allt Med Bil & Däck, Malmö
Buick special "Lucie" (1958)
Eliiaasson Low is a lifestyle
28 augusti 2012 · 364 Inlägg

TurboTicco skrev:
Hej alla!

Har faktiskt tråkiga nyheter att berätta.
Jag har övervägt med mig själv och jag kommer tyvärr att lägga ner projektet om den taksänkta.

Anledningen är faktiskt den att jag säljer av den pg.a att jag tänker skaffa hot rod och är i behov av pengar!
Som sagt, ALLTING är till salu, dock kommer jag inte sälja av delar var för sig, utan hela projektet.


Jag tackar alla som har följt mitt projekt, kul att så många har följt med!
Vi får hoppas på att någon kommer fullfölja projektet här på garaget!


Ta  väl hand om er!

Nejnejnejnej! sad Hoppas det iaf kommer upp tråd på rodden sen då.. smile

weber140 Förgasarfrälst
28 augusti 2012 · 219 Inlägg

vad ska du ha för de?

Mattsson_91 Självlärd
29 augusti 2012 · 3 083 Inlägg

Vi har ju redan gått igenom det där en gång. Du ska inte sälja den

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Cyklop
29 augusti 2012 · 1 277 Inlägg

Hot rod och hot rod, varför inte göra iordning denna å sälja för en fin peng? vill ju se resten av projektet då jag följt det utan avbrott än så länge!

Mattias-M
29 augusti 2012 · 309 Inlägg

nog för att de är ett kul projket att följa men gör det du verkligen vill, de tjäner du nog på i längden ! smile

''low is a lifestyle''
Audi S2 (1994)
SpeedOfLight
30 augusti 2012 · 1 432 Inlägg

Om du ska sälja för att få ihop pengar så måste du ju även fråga dig själv:
Vad tjänar jag mer på? Sälja ett ofärdigt projekt för småpengar eller färdigställa projektet lite snabbt och sälja en fullt fungerande custom?

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
Putteliten
30 augusti 2012 · 9 090 Inlägg

SpeedOfLight skrev:
Om du ska sälja för att få ihop pengar så måste du ju även fråga dig själv:
Vad tjänar jag mer på? Sälja ett ofärdigt projekt för småpengar eller färdigställa projektet lite snabbt och sälja en fullt fungerande custom?

Känns som att du har en viss poäng där....

Malmosnubben
30 augusti 2012 · 70 Inlägg

Putteliten skrev:

SpeedOfLight skrev:
Om du ska sälja för att få ihop pengar så måste du ju även fråga dig själv:
Vad tjänar jag mer på? Sälja ett ofärdigt projekt för småpengar eller färdigställa projektet lite snabbt och sälja en fullt fungerande custom?

Känns som att du har en viss poäng där....

Sen så kanske han inte orkar fastställa det för han har ett sådant jobb som man är borta 2-4 veckor och ledig 1 eller 2 veckor, så kan det kännas lite jobbigt:P

TurboTicco
30 augusti 2012 · 277 Inlägg

Malmosnubben skrev:

Putteliten skrev:

SpeedOfLight skrev:
Om du ska sälja för att få ihop pengar så måste du ju även fråga dig själv:
Vad tjänar jag mer på? Sälja ett ofärdigt projekt för småpengar eller färdigställa projektet lite snabbt och sälja en fullt fungerande custom?

Känns som att du har en viss poäng där....

Sen så kanske han inte orkar fastställa det för han har ett sådant jobb som man är borta 2-4 veckor och ledig 1 eller 2 veckor, så kan det kännas lite jobbigt:P

Jag förstår precis vad ni menar, och vad ni tycker att jag borde göra.
Projektet för mig har betytt världen. Jag trodde aldrig att jag skulle ge upp, men sen började "nuet" ta tag i mig, och flickvän, och har 7 dagars ledighet / månad hinner jag inte.

Jag tycker det själv känns förjävligt att inte kunna slutföra någonting som jag har påbörjat, lagt ut så mycket pengar på, och framför allt älskat och hålla på med.
Men jag kommer definitivt inte sälja den till vem som helst, utan bilen kommer få stå kvar tills jag hittar rätt köpare och rätt man som kommer  fortsätta samma linje som jag gjorde. Tills dess får bilen stå.

Depalma´s Kustom Shop
Sponsorer:
Paintmek Trelleborg
Allt Med Bil & Däck, Malmö
Buick special "Lucie" (1958)
Malmosnubben
31 augusti 2012 · 70 Inlägg

TurboTicco skrev:

Malmosnubben skrev:

Putteliten skrev:

Känns som att du har en viss poäng där....

Sen så kanske han inte orkar fastställa det för han har ett sådant jobb som man är borta 2-4 veckor och ledig 1 eller 2 veckor, så kan det kännas lite jobbigt:P

Jag förstår precis vad ni menar, och vad ni tycker att jag borde göra.
Projektet för mig har betytt världen. Jag trodde aldrig att jag skulle ge upp, men sen började "nuet" ta tag i mig, och flickvän, och har 7 dagars ledighet / månad hinner jag inte.

Jag tycker det själv känns förjävligt att inte kunna slutföra någonting som jag har påbörjat, lagt ut så mycket pengar på, och framför allt älskat och hålla på med.
Men jag kommer definitivt inte sälja den till vem som helst, utan bilen kommer få stå kvar tills jag hittar rätt köpare och rätt man som kommer  fortsätta samma linje som jag gjorde. Tills dess får bilen stå.

Härligt dennis! vi får synas en dag nu innan du åker igen!=P

Mattyyy DMNDphoto
31 augusti 2012 · 727 Inlägg

Så hur mycket ska du ha för den taksänkta? Är jävligt intresserad om den inte är allt för dyr.

https://www.facebook.com/dmndphoto
Projekttråd på min luftkylda Folkabuss ifrån -73! Från original till slammad partybuss.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282710
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang