Skakande regskylt a4 b5

huntelaar DLS
6 april 2011 · 1 147 Inlägg

Bygg en bandpasslåda med portarna upp genom h-hyllan som du gjort. Som du gjort nu kommer du släcka vissa frekvenser helt och ljudet blir aning konstigt.

M_icke_
6 april 2011 · 3 466 Inlägg

djstiv skrev:
Lådan är byggt så att basarna spelar mot bagageluckan., vilket jag ångrar lite nu.
Skidlucka finns inte. Har däremot borrat hål upp till hatthyllan och dragit en port från lådan till hatthyllan vilket förbättrade lite.

Men missljudet kvarstår från bagageluckan ;( (Ska lägga i asfaltsmattor inom en snar framtid, hoppas det löser allt skaller)

Asfaltsmatta ska du va glad om du lyckas få till att ens sitta kvar i bagageluckan, det släpper lätt när solen står på, ofta i samband med vibrationer.

Du har fått tips om ligg/sittunderlag.. Ett material som kostar ett par kr och definitivt tar bort nummerplåtskrammlet utan att dra till sig vatten.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
djstiv
6 april 2011 · 98 Inlägg

Jo, men det var trådskaparen som hade problem med reggskylten. Själv har jag problem med bagageluckan.

Vafan köpte jag asfaltsmatta för då! wink

M_icke_
7 april 2011 · 3 466 Inlägg

djstiv skrev:
Jo, men det var trådskaparen som hade problem med reggskylten. Själv har jag problem med bagageluckan.

Vafan köpte jag asfaltsmatta för då! wink

Att bakluckan skramlar är ett lite knivigare problem.. Jag har själv dämpat min men inte lyckats bli av med att den skramlar i gångjärnen och låset.. Hörs inget vid "normala" nivåer men om man krämar på så skramlar de lite...

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
pontus-h
7 april 2011 · 59 Inlägg

jag fick bort det mästa idag. satte sittunderlag runt skruvarna till hållaren, sen hörnen fäste jag med dubbeläftande tejp.
sen tog jag bort panelen på bagagluckan och tryckte dit en ljuddämpande matta som igentligen ska va i en högtalarlåda sen dit med panelen igen. blev jävligt bra. har bara ytterst litte vibrationer i regskylten.

djstiv
8 april 2011 · 98 Inlägg

Lite offtopic men då det ändå är inom samma ämne så hoppas jag det är lugnt.

huntelaar du föreslog att bygga en bandpasslåda. Finns det någon info om just storlek och sånt?

Har BMW e36 coupe(så man inte räknar ut en för stor låda, den ska få plats tongue) samt 2st 12" L7 Kicker.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang