Hallå!
Nu har man inte haft någon bil online här på ett tag så nu är det dags igen! När jag sålde min gamla Golf 2 i december förra året så köpte jag en Passat. Eftersom jag pendlar med bilen varje dag så har det inte hänt så mycket under vinterhalvåret och jag vill inte lägga upp en tråkig originalbil, så det blir en projekttråd tills jag får ordning på den.
Här är lite bilder på hur den såg ut vid inköp (förra ägarens bilder) och en bild på gamla Golfen.
Det som har hänt sen inköp är att det sitter en emblemlös grill på. Hova.com hade rea (250kr) under julen så jag kunde inte motstå frestelsen
Jag har även fixat det trasiga tanklocket (det står ut 2 cm på bilden).
Mina framtida planer för bilen är följande: - Coilovers
- Nya lyktor fram
- Nya lyktor bak
- Fälgar
- Rostlagning
- Nedlackning
- Allmän uppfräshning
Utöver detta så blir det lite småpill och detaljer. Nya regskyltar och ett annat klistermärke bland annat.
Coilovers (sänker 40 till 120 mm) och nya framlyktor är beställda och väntas komma snart.
Som ni nog redan har listat ut så blir det lågt, glänsande och tyskt av detta projekt!
Det kommer inte att hända så mycket under huven. Med chip så blir man gasglad vilket resulterar i mycket tankade och saker som går sönder. Här är det i stället det klassiska low and slow som gäller.
Hoppas att ni ser något roligt i detta rullande projekt. Jag kommer att använda denna tråden som en morot för mig själv så att det händer något med bilen, och jag hoppas att ni kommer med synpunkter på vägen!
"I can’t drive over a coin, but I’ll kick your butt at car limbo"