2887
Sök

Diffspärr till mustang grande -71

5 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
Är rätt ny inom området men undrar om det finns någon diffspärr att få tag till mustang grand -71? vad finns det för olika diffspärrar?

Mvh

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
6 april 2011
Ralgen skrev:
Är rätt ny inom området men undrar om det finns någon diffspärr att få tag till mustang grand -71? vad finns det för olika diffspärrar?

Mvh

Googla "ford 8 tum" så har du att göra i några veckor eller så wink

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

115 Inlägg
8 april 2011
Ralgen skrev:

Mvh

Hej.
Det finns en hel hög med olika modeller. Vad du behöver beror på vad du ska använda bilen till och vad det får kosta. Först så måste du VETA vilken typ av bakaxel du har. T.ex. om det är en Ford 8" eller 9" axel du har, det kan även skilja på antalet splines på drivaxlar m.m.

Om jag får gissa lite så är det en diffbroms du söker.

En diffspärr är en anordning som mekaniskt LÅSER differentialen så hjulen driver (fördelar momentet) exakt lika hela tiden den är inkopplad. Vanligast på lastbilar och terräng fordon. Den brukar vara elektriskt eller pneumatiskt i och urkopplingsbar.

En diffbroms fördelar momentet mellan drivhjulen med friktion eller liknande så att båda drivhjulen "arbetar" men tillåter att dom kan snurra olika fort när man svänger.

Villo du ha hjälp med att skaffa och/eller montera en sådan så skicka mig ett PM, så kan jag tala om vart du kan vända dig.

Mvh.
Jörgen

Sök