defuncta skrev:
Uttelito skrev:
Finns ju tvättar UTAN borstar, och där slipper du repor, dessvärre när det kommer till dessa tvättar så återanvänder dom tydligen vatten och spolar under blien med det, så då får du saltvatten i hela underredet på bilen.
Annars får du antingen ringa runt och kolla efter en GDS hall med högtryck plus lift (vilket dom flesta har tagit bort
Eller så får du hissa up bilen hemma och göra ditt bästa.
Eller så kan man göra som jag gör ibland när jag är utråkad, hitta en stor vattenpöl och kör igenom den i en 40, garanterat rent varje gång, haha
Trodde alla biltvättar återanvänder vattnet men de kanske är fel?
Jag är absolut inte hundra på detta men från vad jag förstått så återanvänder dom vattnet till att spola underredet av bilen då det finns någon form av miljölag som kräver att en viss % av vattnet ska återvinnas i sånna här maskiner.
Men tänk dig själv hur många bilar som drar igenom en sån här maskin om dagen, specielt nu till våren, blir en hel del salt som sen spolas över din bil.
Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.