2248
Sök

Bygga banbil, 15k budget

23 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
Tack för alla svar big_smile 205 gti låter väldigt spännande! tongue men vad är det som man måste ha kvar i bilen för att kunna besiktiga den? alltså värmepaketet, fläkten och den biten?

23 Inlägg
14 april 2011
Trådstartare
Ingen som kan svara på det? smile

Random
480 Inlägg
14 april 2011
Får ta och söka lite tongue

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=180142

Finns lite att läsa.

11 Inlägg
5 maj 2011
du kan ju alltid få köpa min crx  smile

Fri fart för ett fritt folk!
14 160 Inlägg
5 maj 2011
fiat uno turbo utan tvekan 800kg olättad med 100hk och turbo

visst gti specialen har 112hk men lite höjning av trycket är man över 150hk och har en otroligt kvick bil

eller så köper man den nyare med 118hk orginal och 1.4liters spis istället för 1.1 och höjer laddet lite

det är ovanliga bilar kan vara lite halvsvårt att hitta skoj saker men i italien finns det roliga saker till dom

det viktiga är att välja en liten och lätt bil eftersom det finns begräsningar i plånkan
att få bra väghållning i en gammal 740 är betydligt mycket dyrare än att få bra väghållning i en uno tex

Kör fort så hinner inget hända...

38 Inlägg
9 juli 2011
Funderar själv på en budget banbil men blir man inte en kona på banan med alla grymma bilar som kör där om man kommer med en bil för 15papp ?
Man vill ju inte vara en bromms kloss som är i vägen och alla retar sig på typ wink
Men samtidigt ska man ju börja någonstans och kan ev byta upp sig så småningom kanske.

92 Inlägg
10 juli 2011
en volvo av nåt slag,finns ju delar överallt om nåt skulle gå sönder..kompisen va på mantorp nu i helgen med en trimmad fiesta st (150hk) orginal och han kunde först pressa ner tiderna på morgonen när alla värmde upp typ och sista passet på eftermiddagen när dom flesta hade åkt..annars fick han mest köra åt sidan och släppa förbi folk..men iof hade han jvl kul för de big_smile turbo hade jag valt mest för att det är lättare att trimma

Kolla In Våra Bilar!
WIGGE_86
WIGGE_77
WIGGE_73

12 086 Inlägg
10 juli 2011
Renault Clio, finns många som kör med sådanna. Du borde kunna få en Clio sport 136hk för dom pengarna.

Det sista du ska köpa om du har 15k i budget är ju en jävla Volvo, kommer ju rulla runt på banan!
Senast redigerat av JapMax (10 juli 2011)

92 Inlägg
10 juli 2011
JapMax skrev:
Renault Clio, finns många som kör med sådanna. Du borde kunna få en Clio sport 136hk för dom pengarna.

Det sista du ska köpa om du har 15k i budget är ju en jävla Volvo, kommer ju rulla runt på banan!

beror ju helt på vad han har för inställning till att köra smile jag har kört både 205 gti och clio sport..bara skaffa eftermarknads grejjer för en billig peng...finns ju nissan också beror ju på vad han vill ha för typ av banbil..men om man ska bara ha nåt att börja med så hade jag tagit 205 först

Kolla In Våra Bilar!
WIGGE_86
WIGGE_77
WIGGE_73

Sök