Jag skulle behöva lite råd. Jag köpte nyligen en bil som är rökt i för längesen. Men då hade förra ägarn sprejat nån sorts parfym i bilen som ska ta bort röklukt.
Nu är det så att jag är lite allergisk så jag har svårt att vara i bilen på grund av den lukten.
Har ni nåt förslag hur man får bort sån lukt? Har hört om att ställa ättika i en burk över natten, men vissa säger att det inte funkar.
lämna in den på ozon tvätt eller va det heter används av biluthyrningsfirmor och neutraliserar all lukt. Såna maskiner funkar även bra i hemmet om det tex rökts inomhus...
När farsan köpte bil för flera år sen så va den totalt inrökt, Vi typ vädrade bilen, damsög säten och allt o tvättade sätena o hela insidan, och lukten försvann efter ett tag.
Om ni läser första inlägget ordentligt så förstår ni kanske att det inte är röklukt han vill bli av med utan parfymlukten eftersom han är allergisk mot den.
När farsan köpte bil för flera år sen så va den totalt inrökt, Vi typ vädrade bilen, damsög säten och allt o tvättade sätena o hela insidan, och lukten försvann efter ett tag.
Lr köp typ 100 wunderbaums
Hehe...ja vem vet...de kanske funkar med 100 wunderbaums^^ hihi