3722
Sök

Problem med en B20 den går inte runt längre

27 Inlägg
11 april 2011
Trådstartare
Tja, har en fråga om det är någon som vet vad det kan vara som hänt om en B20 inte går runt längre efter att varit i gång för 2 månader sedan. smile
Senast redigerat av BMWE35 (11 april 2011)

Saab älskare!
4 597 Inlägg
11 april 2011
vadå satt sig? Hittade den en stol eller? wink

Utveckla lite, har den nypt eller vad är problemet? smile

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
11 april 2011
BMWE35 skrev:
Tja, har en fråga om det är någon som vet vad det kan vara som hänt om en B20 satt sig efter att varit i gång för 2 månader sedan. smile

Vad menar du med "satt sig"?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

27 Inlägg
11 april 2011
Trådstartare
Vettemannen skrev:
BMWE35 skrev:
Tja, har en fråga om det är någon som vet vad det kan vara som hänt om en B20 satt sig efter att varit i gång för 2 månader sedan. smile

Vad menar du med "satt sig"?

/Benny

Den går absolut inte runt längre sad

Saab älskare!
4 597 Inlägg
11 april 2011
Kan vara så att kransen på svänghjulet är trasigt så startmotorn inte kommer på. Eller så har motorn nypt, men funkar den inte för hand o funkar inte på startmotor, testa o rulla o släpp kopplingen med tändningen på så ska du se att den kanske hoppar igång om du har tur, eller bogsera igång den smile

27 Inlägg
11 april 2011
Trådstartare
Funkiee skrev:
Kan vara så att kransen på svänghjulet är trasigt så startmotorn inte kommer på. Eller så har motorn nypt, men funkar den inte för hand o funkar inte på startmotor, testa o rulla o släpp kopplingen med tändningen på så ska du se att den kanske hoppar igång om du har tur, eller bogsera igång den smile

Jag har plockat bort startmotorn och tändstift och sedan försökt putta den och släppa kopplingen så den går runt med det funkar inte så vet inte hur jag ska göra. Själv har jag tanken att kolvringarna kan har körtfast i motorblocket sad

Saab älskare!
4 597 Inlägg
11 april 2011
de ska nog mycket till för att kolvringarna ska fastna i blocket. Så du har testat det på asfalt? Btw, säker på att stakarna mår som dom ska? tongue

27 Inlägg
11 april 2011
Trådstartare
Nej, det är jag inte säker på vill testa allt först innan jag lyfter toppen och allt smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
11 april 2011
ut med bilen på asfalt, kroka på en bogseringslina till en annan bil o sen på med en växel o dra funkar de inte o däcken släpper, testa o bara dumpa koppling på typ 5ans växel

27 Inlägg
11 april 2011
Trådstartare
Nu är det så att det är en M40 låda med 4ra växlar smile Skulle det inte kunna vara vevlagrena?

Saab älskare!
4 597 Inlägg
11 april 2011
ta 4e växeln då xD har verkligen svårt att tro att den kan nypa så bara för att lagrena är dåliga, o lossnar inte även fast hela bilen knäcker på motorn liksom. BTW Testa o dra bilen o släppa kopplingen lite hela tiden, o slira på kopplingen lite om du förstår hur jag menar

Sök