Tjena! Precis köpt en ny bil, men den verkar dricka en del olja och rycker en del vid fullt gas pådrag, luktar även in i coupen! Jag fick höra att det kunde vara topplockspackningen, men kollade oljestickan och den var ej vitblandad och kylarvattnet såg även okej ut. Jag tänkte göra en grundläggande service på den, men finns det något annat kännt som det kan tänkas vara? Mvh
Honda civic -90 med crx motor! Ja, fick höra kolvringar också.. Hur menar du med någon skillnad? Tänkte göra en service på den och de fall det kommer göra någon skillnad!
Är ej familjär vid Civic tyvärr specifikt att jag kan ge dig några tips.
När du skruvar ut tändstiften, titta på hur de ser ut och jämför dem med varandra (blanda inte ihop dem). Ifall en av alla ser bra ut, förutom en som är helt svart och oljig. Då har du fått dig en bra hint om vart problemet kan ligga.
Mvh Anders
Even with cruise control.. you still have to steer.
Bilen verkar även dricka sjuka mängder olja vid hårt gaspådrag men om man kör lugnt och fint verkar det inte vara några problem.. Den kommer inte upp i "normal" arbetstemp heller, antagligen packning vid givaren?
Testa att köra 80-90, släppa gasen, rulla hundra meter med motorbroms, och sedan gasa. Kommer ett blått moln då så är det sannolikt tätningar, annars ringar.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.