2642
Sök

Lågnivå ifrån en eftermarknadsstero på en Saab 9-5 -98?

Saab 9-5 2.3t
438 Inlägg
12 april 2011
Trådstartare
Hej har ett litet problem eller mer en fundering

När jag hade orginal stereon i Saaben så köpte jag mig en adapter för att kunna köra baslåda via orginal stereon,

Sen skaffade jag mig en annan 2din Kenwood, Men fick ingen lågnivå ifrån den så fick köra adapter där med

Nu har jag en Alpine 2din, Men får inte heller ur någon lågnivå ur denna utan måste ha den där adapter imellan,

Varför får jag ingen lågnivå ur stereons egna kontakter? Hur kan bilen påverka om den ska skicka ut det eller inte ?

/Robin

Saab

318 Inlägg
12 april 2011
Förstår inte riktigt din fråga, men om inte det finns lågnivåutgångar måste du ju ha adapter?

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
12 april 2011
du har nog inte kopplat rätt då  dår du inge ljud i basen lr  vanliga högt ? kopplat i allt som de ska
mer remute till steget osv ?

Saab 9-5 2.3t
438 Inlägg
12 april 2011
Trådstartare
jo självklart har jag lågnivå på stereon, steget å basen funkar fint fint så fort jag sätter den via adaptern som sitter mellan iso-kontakterna.

får ljud överallt, förutom vid basen om jag kör utan adapter, men kör jag via adaptern så får jag ljud, Tycker inte att jag borde behöva adaptern nu när jag inte har orginal stereon ?

Saab

318 Inlägg
12 april 2011
Kollat så jorden är bra? jordfel kan få mycket konstiga konsekvenser:P

Saab 9-5 2.3t
438 Inlägg
12 april 2011
Trådstartare
Allt är som det ska med steget eftersom det spelar med adaptern, Det är alltså en simpel lågnivå adapter som du sätter mellan isokontakterna för att plocka ut lågnivå som jag hade till orginal stereon då den inte hade lågnivå ut som standard!

Saab

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
12 april 2011
ställt in på sstereon för att få ut subsignalen om  du använder  subutgången på stereon?
Senast redigerat av christofer_k (12 april 2011)

2 035 Inlägg
13 april 2011
Robban98422 skrev:
Hej har ett litet problem eller mer en fundering

När jag hade orginal stereon i Saaben så köpte jag mig en adapter för att kunna köra baslåda via orginal stereon,

Sen skaffade jag mig en annan 2din Kenwood, Men fick ingen lågnivå ifrån den så fick köra adapter där med

Nu har jag en Alpine 2din, Men får inte heller ur någon lågnivå ur denna utan måste ha den där adapter imellan,

Varför får jag ingen lågnivå ur stereons egna kontakter? Hur kan bilen påverka om den ska skicka ut det eller inte ?

/Robin

du menar ju att du inte får nån utsignal. Men läser man det tolkar jag det som att du köpt stereos utan lågnivåutgångar.
Du borde läsa manualen lite mera. Man köper inte en ny stereo med lågnivåutgångar och använder högnivåomvandlare.

Biljudsveteran sen 1984!

Saab 9-5 2.3t
438 Inlägg
13 april 2011
Trådstartare
Det var inte meningen att det skulle låta så smile

Nej jag menar det, Jag får väl helt enkelt pilla lite då

Saab

2 035 Inlägg
13 april 2011
Robban98422 skrev:
Det var inte meningen att det skulle låta så smile