jag jobbar på ett bemannings företag och är tillsvidare anställd men nu kanske jag får en 6mån provantällning på ett annat bemannings företag så jag undrar får man ta 6 månader tjänstledig om man vill testa på ett annat jobb?? för jag vill ju inte säga upp mig och sen börja på det nya stället och sen vara arbetslös efter 6mån. någon som vet något om det här. ?
Jag vet att VI inte får göra så i säkerhetsbranschen, vi får bara ta tjänstledigt för militärtjänstgöring eller studier typ. Enklast är ju att prata med chefen?
ok. för man vet ju hur bemannings företag funkar anställer i 6mån sen får man inte vara kvar och så tar dom in nya , så jag hade tur med det jag har nu, fast jag trivs inte så bra,
ok. för man vet ju hur bemannings företag funkar anställer i 6mån sen får man inte vara kvar och så tar dom in nya , så jag hade tur med det jag har nu, fast jag trivs inte så bra,
Låter som yttligare ett rykte ang 6mån och sen hejdå. Jobbade nyss hos bemanningsföretag själv och klart att man blir "tillsvidare" om man är en bra person, inget företag är dum nog att skicka hem bra folk som trots allt är en stor bristvara idag.
Alla negativa rykten om bemanning har man aldrig sett röken av iaf, har inte kunnat fungera bättre här. De har ju en kärna med bra arbetare som de placerar på tryggare jobb och hos viktigare kunder. Sen får gröningarna hora runt och visa framfötterna. De flesta ryker inom kort. några hamnar i kärnan.
Har du kollat dina villkor och regler i anställningsbevis?
I mina papper står det att man absolut inte får gå till andra bemanningsföretag eller konkurrerande företag samt dra nytta av kunskap man fått via sitt befintliga jobb. Så tjänstledigt till konkurrent kanske du får, men kanske inte möjlighet att gå tillbaka ändå.
Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg