13 april 2011
Trådstartare
Körde lite för fort för några veckor sedan å vet inte hur jag ska bära mej åt, om jag bara ska acceptera de hela med böter å att kortet rykte eller ska jag överklaga?
Iaf så körde jag och hade en medpassagerare och vart stoppade utav en(ensam) civil polis som blinkade i bakrutan...
Jag svängde in till sidan å vevade ner rutan, när han sedan visade sin Pro Laser3 och att han hade mätt upp mej i 100km/h så bad han mej kliva ur min bil å sätta mej med honom i hans civil bil för att prata lite.
Han berättade nu att han hade stått och mätt mej på en 60 sträcka när jag körde 100km/h. Han visade aldrig exakt vart han hade mätt upp hastigheten utan sa bara att -'' ja de var där borta vid krönet''- och att han sedan satt sej i bilen och kört ikapp mej. Dum som man var så godtog ja böter och mitt körkort inkallades... Jag hade precis haft de i 4 månader på dagen.
Kan Polisen verkligen göra på det här viset? Inget bildbevis, inget kalibrerings protokoll eller något som helst bevis vad ja tycker iaf att det var mej han sköt med lasern på?
Tacksam för svar!