Ett projekt om min bmw e30 320i - 87, hoppas det kan vara lite inressant iallafall:rolleyes: Bilen var tänkt till att övningsköra i och fixas lite smått tills man var 18. Dock blev det inte så, nu är bilen avställd och står på pallbockar.
Projektet kommer inte gå så jätte fort då jag fortfarande går i skola och de tar sin tid + att inkomsterna när man går i skola kanske inte är den bästa. Men kör på så gott det går:)
Lite historia; Bilen ägdes av ett äldre par och har stått avställd i 7år, och köptes sedan av ägaren innan mig. Han tänkte ha bilen till att bara köra runt på byn. Men han hitta en annan bil istället och denna blev till salu och det blev jag som köpte den:) Lite rost för att vara en e30 och sitter mtech1 kjolar på. Bilen har gått 15700mil och jag är 6 ägaren.
Bilen precis köpt och påväg hem:D
Väl hemma!
Det första som gjordes var att byta bromsskivor, belägg och bromsbackar.
Bättre begagnade belägg någon:rolleyes:
Schysst med nya bromsar.. OBS OK osv ska fixas senare, drog endast på skivor och belägg för att besikta.
En annan växelspaksknopp, var egentligen till morsans z3 coupe men den såldes
Ljudet som åkte i, 6.9orna ska bytas ut senare.
Fick bli att bygga om hatthyllan lite för 6.9orna. börja med att såga ut lite MDF.
pussel pussel...
Blev bra till slut:)
Fördelarna till kitsystemet hamnade där. Kabeldragning.
Spelar helt okej tycker jag! MDS fc5
Bytte till den här ratten istället för den fula Org ratten.
Ska lägga igen antennhålet så drog bort antenn, seriösaste skarven på en kabel jag nånsin set..... inte ens skalad riktigt och sen bara ihop tejpad men vanlig tejp. Haha dom kunde väl iallafall tagit eltejp:rolleyes:
Slipade bort lite ytrost och rikta en buckla.
Baken som den står nu.
Avgassytemet åkte ner.
stort rost hål, mindre roligt:P
ett till men lite mindre i andra hjulhuset
Allt för nu. Imorgon åker kardan och förhoppningsvis tanken ner.
//Erik