Dagens insats blev att lyfta ut den gamla 2 liters motorn för att göra plats för 2.5an. Gick rätt bra förutom att det är sjukt lågt i tak, så de var på det berömda håret att det gick.
Utgångs läget. Smutsig liten m20
Bort med front, lampor osv.
Rensa bort lite för att underlätta lyftet.
På med motorlyften.
Och ut. Va precis att det gick. När den andra motorn ska ner måste man nästan göra det ute eller banka ett litet hål i taket
Smutt. Tvätt nästa och lite färg så blir det nog bra
jo är nog så men ville ha m-tech 2 så hittade ett billigt, 25% diffbroms är skit så tror de får bli å köpa en annan å svetsa den eller om man får tag i en med diffbroms med rätt utväxling å sen spänna upp den lite:D
Ser ju bra ute de här:) lamell är ju bra diff beroende på va man ska ha den till:) själv sålde ja min och skaffa en annan som ja svetsa istället mycket bättre:)
Ser ju bra ute de här:) lamell är ju bra diff beroende på va man ska ha den till:) själv sålde ja min och skaffa en annan som ja svetsa istället mycket bättre:)
Ser ju bra ute de här:) lamell är ju bra diff beroende på va man ska ha den till:) själv sålde ja min och skaffa en annan som ja svetsa istället mycket bättre:)
varför är svetsad bättre än en lamell?
ger 100% lock som inte lamellen gör.P plus dyrare att fixa med lamellerna när dom börjar ge sig ifall man spänner den. gilla inte min iallafall då den inte gav ut ut så mycket diff som ja vill ha, stor skillnad attt köra med. men kanske bara mitt tycke
Ser ju bra ute de här:) lamell är ju bra diff beroende på va man ska ha den till:) själv sålde ja min och skaffa en annan som ja svetsa istället mycket bättre:)
varför är svetsad bättre än en lamell?
ger 100% lock som inte lamellen gör.P plus dyrare att fixa med lamellerna när dom börjar ge sig ifall man spänner den. gilla inte min iallafall då den inte gav ut ut så mycket diff som ja vill ha, stor skillnad attt köra med. men kanske bara mitt tycke
med andra ord tycker du de diffa för mycket ... din svets diff diffar ju inte ett skit
ger 100% lock som inte lamellen gör.P plus dyrare att fixa med lamellerna när dom börjar ge sig ifall man spänner den. gilla inte min iallafall då den inte gav ut ut så mycket diff som ja vill ha, stor skillnad attt köra med. men kanske bara mitt tycke
med andra ord tycker du de diffa för mycket ... din svets diff diffar ju inte ett skit
ger 100% lock som inte lamellen gör.P plus dyrare att fixa med lamellerna när dom börjar ge sig ifall man spänner den. gilla inte min iallafall då den inte gav ut ut så mycket diff som ja vill ha, stor skillnad attt köra med. men kanske bara mitt tycke
med andra ord tycker du de diffa för mycket ... din svets diff diffar ju inte ett skit
sorry, om vi ska va så noga med de.P
lite noga är det nybörjare blir ganska förvirrade när de läser här på forumet när alla skriver att deras svets diffar diffar väldigt mycket hehe
Har inge annat val om den ska ut i början på maj.. Redovisning då, har det som ett skolarbete
Tirkedal skrev:
Ser ju bra ute de här:) lamell är ju bra diff beroende på va man ska ha den till:) själv sålde ja min och skaffa en annan som ja svetsa istället mycket bättre:)
Jag kommer köra på Lamelldiff då jag vill kunna åka utan att de hoppar i svängarna, men ändå kunna leka.
Blir nog fint, måste fixa centreringsringar till 2 fälgar. Lite kantstötta men hade ändå tänkt att måla om dom senare så kan ju fixa till dom i samband med lack. Ser lite hög ut, kanske blir bättre senare Måste fixa skivbromsar bak bara, ser så styggt ut med trumbromsar
Dom där plåtisarna , är dom breddade utåt helt och hållet? Skulle faktiskt vilja testa sånna, du vet ingen som bygger fälgar i Östersundstrakten mot skälig ersättning?
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Dom där plåtisarna , är dom breddade utåt helt och hållet? Skulle faktiskt vilja testa sånna, du vet ingen som bygger fälgar i Östersundstrakten mot skälig ersättning?
Nu blev jag osäker :S kan titta de imorgon. Ingenaning om de finns nån som bygger fälgar här i stan. Men är de plåtisar du vill bredda borde de inte bli så dyrt!