3092
Sök

BMW e30 Projekt - m50!

Första bilen, finas till. M50 på gång!

187 771 Visningar
Uppdaterades senast 9 oktober 2014
241 Inlägg
16 oktober 2011
Trådstartare
axelisson skrev:
Ser bra ut !smile

jo, blev väl sådär iaf tongue

kimme-320i skrev:
ser riktigt bra ut. du får ta å komma förbi nåt när du e klar me den smile

Ska väl inte va nå problem. Kommer nog va ganska körsugen ändå big_smile

Lite polering på resten av bilen så ser de nog bra ut.
http://i131.photobucket.com/albums/p304/3_PleX/DSCF1240.jpg

168 Inlägg
16 oktober 2011
Blir nog riktigt bra med en polering på det hela!  smile Är riktigt sugen på att köpa mig en e30 och turbo konvertera den smile
Fast lite brist vara verkar det vara på dom uppe i norr, eller så är alla riktigt nöjda över bilen och vägrar sälja.

241 Inlägg
16 oktober 2011
Trådstartare
kricka_ skrev:
Blir nog riktigt bra med en polering på det hela!  smile Är riktigt sugen på att köpa mig en e30 och turbo konvertera den smile
Fast lite brist vara verkar det vara på dom uppe i norr, eller så är alla riktigt nöjda över bilen och vägrar sälja.

Goa bilar helt klart smile går också i lite tankar om att turbokonvertera fast de får bli senare isånnafall. Inte helt lätt att hitta norr över håller jag med om. Bara leta tills du hittar nån smile

168 Inlägg
16 oktober 2011
ivaaar skrev:
kricka_ skrev:

Goa bilar helt klart smile går också i lite tankar om att turbokonvertera fast de får bli senare isånnafall. Inte helt lätt att hitta norr över håller jag med om. Bara leta tills du hittar nån smile

Jodå samma var det med v40in den var också lite svår tongue men sen dök den upp med 12000 mil på mätarn, kom ju ut några då och då men då hade dom sina 20000 på mätarn.

1 200 Inlägg
16 oktober 2011
Åh roligt projekt, och i Östersund på de! Kommer följas smile

Btw, är intresserad av dina breda plåtisar, om de är 4/100 på dem!

241 Inlägg
16 oktober 2011
Trådstartare
kricka_ skrev:
Jodå samma var det med v40in den var också lite svår tongue men sen dök den upp med 12000 mil på mätarn, kom ju ut några då och då men då hade dom sina 20000 på mätarn.

Känns ju mer värt att vänta lite tills de kommer ut nåt som är värt att ha smile

Stackarn skrev:
Åh roligt projekt, och i Östersund på de! Kommer följas smile

Btw, är intresserad av dina breda plåtisar, om de är 4/100 på dem!

Kul å höra! japp det är 4/100. Ska höra med min svåger, om han skulle ha dom eller inte. Kan höra av mig när jag pratat med han.

1 200 Inlägg
16 oktober 2011
ivaaar skrev:
Kul å höra! japp det är 4/100. Ska höra med min svåger, om han skulle ha dom eller inte. Kan höra av mig när jag pratat med han.

Låter bra! Skulle sitta fint på tvåan smile

231 Inlägg
18 oktober 2011
Hallå, jävligt roligt projekt du har skaffat dig, hoppas det går bra. Har läst hela tråden! Jo jag har också ett projekt på gång, ska flytta över motor och låda från en 320 -90 till en 320 -85. Och trodde att det bara skulle vara att byta kabelhärvan i motorutrymmet, men så är det nog inte? Hur mkt måste man byta liksom? Skulle vara kul att få veta, kan inte så mkt om det. Tack i förhand smile

241 Inlägg
18 oktober 2011
Trådstartare
KEKlr skrev:
Hallå, jävligt roligt projekt du har skaffat dig, hoppas det går bra. Har läst hela tråden! Jo jag har också ett projekt på gång, ska flytta över motor och låda från en 320 -90 till en 320 -85. Och trodde att det bara skulle vara att byta kabelhärvan i motorutrymmet, men så är det nog inte? Hur mkt måste man byta liksom? Skulle vara kul att få veta, kan inte så mkt om det. Tack i förhand smile

kul att du gillar det smile Jag tänkte då bara byta motorn härvan iallafall. smile

241 Inlägg
4 november 2011
Trådstartare
Efter som jag ganska nyss tagit körkort så har de ju blivit att mer har kört istället för att hålla på med bilen. Men har ju grejer jag kan hålla på med iallafall. Grenrör och insug är av tagit från 325motorn. Så den kan få lite färg osv sen. Sen har jag idag gjorde jag ett försök att plasta om a stolparna för att komma sätta diskanterna i dom.

Lite grejer så man kan plasta smile
http://i131.photobucket.com/albums/p304/3_PleX/DSCF1244-1.jpg
Börja med att kapa upp lite. Hade en papprulle som diskanterna passa väldigt bra i så blir att använda dom.
http://i131.photobucket.com/albums/p304/3_PleX/DSCF1245-1.jpg

Sen limma fasta dom med smältlim som jag vill ha. Skar bort allt överflödigt lim innan jag satt på tyget.
http://i131.photobucket.com/albums/p304/3_PleX/DSCF1246.jpg
På med tyg...
http://i131.photobucket.com/albums/p304/3_PleX/DSCF1247.jpg

..och pensla på plyester.
http://i131.photobucket.com/albums/p304/3_PleX/DSCF1249.jpg

Nu ska det här få härda tills imorgon iallafall innan jag börjar slipa och spacka smile

93 Inlägg
4 november 2011
ser bra ut! ska bli kul o se hur det kommer att bli till slut! smile

231 Inlägg
4 november 2011
Kul! smile Själv har jag vid sidospegeln, dock bara på ena sidan hmm

241 Inlägg
5 november 2011
Trådstartare
bmwman skrev:
ser bra ut! ska bli kul o se hur det kommer att bli till slut! smile

Ja ska ut å slipa och spacka idag smile

KEKlr skrev:
Kul! smile Själv har jag vid sidospegeln, dock bara på ena sidan hmm

Jodå kul å testa lite. jasså? verkar ju va ett orginal tillval(?) så borde ju finns till andra sidan på nån skrot smile

231 Inlägg
7 november 2011
Jo något sådant är det nog, jag har i min vänstra sida och inte den högra, därför att min vänstra är bytt. Men min kompis har en annan bmw och han har bara i höger ^^ Så jag försöker byta mig till hans så att jag får komplett wink

354 Inlägg
6 december 2011
Grymt ju! Kul att du tar hand om den bra! smile blir snyggt!

lycka till!

MVH. Mattias

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!

241 Inlägg
7 december 2011
Trådstartare
KEKlr skrev:
Jo något sådant är det nog, jag har i min vänstra sida och inte den högra, därför att min vänstra är bytt. Men min kompis har en annan bmw och han har bara i höger ^^ Så jag försöker byta mig till hans så att jag får komplett wink

hehe hoppas han ger sig då smile

maattias skrev:
Grymt ju! Kul att du tar hand om den bra! smile blir snyggt!

lycka till!

MVH. Mattias

tack! står dock väldigt stilla, roligare att köra än att skruva nu när man ganska nyss tagit körkort.

33 Inlägg
9 december 2011
Rolig läsning!
Väldigt likt mig när jag började köpte en e30 325a med hela golvet och alla hjulhus upprostade samt krockad ena sidan och bucklig överallt.. Fråga mig inte varför det blev just den.. Så höll på å rostlagade till och från i ett år å bytte bussningar å målade bakvagn å framvagn. Sedan blev det lack på den. Sen träffade jag evinrude-90 på forumet å då blev det motorbyte till m50b25 å zf låda osv och fick ut den på vägen nu i somras efter 1,5 års pallbocksräser. Och allt detta under tiden man gick i skola(Y). Men nu lär det bli å byta bakaxel pga fel utväxling å helsmidd m50b28 så fort man har pengar till det.
Men mitt projekt var ju mycket likt ditt imed när man fick körkort ett halvår efter man köpt bilen så körde man hellre bil.

Blev långt detta, men keep up the good work! Prenumeration lagd!

241 Inlägg
9 december 2011
Trådstartare
Hamalainen skrev:
Rolig läsning!
Väldigt likt mig när jag började köpte en e30 325a med hela golvet och alla hjulhus upprostade samt krockad ena sidan och bucklig överallt.. Fråga mig inte varför det blev just den.. Så höll på å rostlagade till och från i ett år å bytte bussningar å målade bakvagn å framvagn. Sedan blev det lack på den. Sen träffade jag evinrude-90 på forumet å då blev det motorbyte till m50b25 å zf låda osv och fick ut den på vägen nu i somras efter 1,5 års pallbocksräser. Och allt detta under tiden man gick i skola(Y). Men nu lär det bli å byta bakaxel pga fel utväxling å helsmidd m50b28 så fort man har pengar till det.
Men mitt projekt var ju mycket likt ditt imed när man fick körkort ett halvår efter man köpt bilen så körde man hellre bil.

tack roligt att höra smile Låter som de var en hel del rost på din tongue jag hade iallafal tur att de inte var allt för mycket. Har en extra framvagn med 51mm ben som ska fräshas upp, blir lätt att bara byta då. m50 i e30 är nått jag vill testa, men skulle utgått från en 325 då så hade de blivit lätt å regga med. Blev ju en 320 för de var  bra pris på den och hyffsat fint skick ändå, lågmilad också. Sen satt ju m-tech 1 kjolar på vilket inte gjorde saken sämre. Så får nöja mig med m20b25, räcker nog för mina behov, till en början iaf roll funderingar kring turbo i framtiden finns helt klar big_smile Har du nån projekttråd? smile

33 Inlägg
9 december 2011
ivaaar skrev:
Hamalainen skrev:
Rolig läsning!

tack roligt att höra smile Låter som de var en hel del rost på din tongue jag hade iallafal tur att de inte var allt för mycket. Har en extra framvagn med 51mm ben som ska fräshas upp, blir lätt att bara byta då. m50 i e30 är nått jag vill testa, men skulle utgått från en 325 då så hade de blivit lätt å regga med. Blev ju en 320 för de var  bra pris på den och hyffsat fint skick ändå, lågmilad också. Sen satt ju m-tech 1 kjolar på vilket inte gjorde saken sämre. Så får nöja mig med m20b25, räcker nog för mina behov, till en början iaf roll funderingar kring turbo i framtiden finns helt klar big_smile Har du nån projekttråd? smile

ne jag skaffade andrig någon projekttråd ångrar de lite såhär i efterhand när man hunnit ha datorkrasch då alla bilder försvann.
hade faktiskt m-tech 1 på min med tror jag, hade iof bara fronten å vingen kvar efter krocken, sen sitter det svart innertak å sen satt de lamelldiff osv på den så halvsäker på att de var en m-tech 1 på den tongue

Sök