14 april 2011
Trådstartare
Hejsan, har en volvo 940 med b230fb som behöver akut hjälp!
Började med att bilen skulle köras till ica, sen när vi skulle starta den vägra den starta, tog den till skolan och felsökte lite, trodde de va soppa pumpen eller relä som hade gett upp, bytte relä o den starta inte, tog ur stiften och såg att dom var KOLSVARTA så jag bytte dom och bilen hoppar igång, men går verkligen oroligt.
Drar ur lmm och de blir inge skillnad, okej tänkte jag luftmassemätarn är sönder, senare ska bilen köras hem men märker att den bara går på 3 ! den orkar att varva på osv men fortfarande så går den inte på alla.
Dan efter byter jag till nya stift och tändkablar, bilen hoppar igån men denna gång bara på två burkar! vafan tänkte jag, ut o slet lite sen gick den på 3 burkar igen, vitröker som ett as och luktar riktigt illa så ja låter den va.
Kommer hem efter skolan och prövar igen, då går den på 2 cylindrar, orkar varva men riktigt jäkla klen! alla stiften blir kolsvarta kan tilläggas så den går för fett.
Bytte även fordelaren och rotorn men inget händer, DEN FÅR SOPPA FRÅN ALLA SPRIDARE OCH TÄNDER PÅ ALLA,
Kan de vara lmm som gär detta problem för mig?
Behöver verkligen hjälp mvh !
bilen drar varken vatten eller olja och stiften blir kolsvarta direkt!