Så jäkla fräna bilar asså Hur har du tänkt att lösa det med växlingen för det är la inte automat på denna?
Tar ju bort allt vad original heter och sätter dit Gsx-r Motorn, och använder mig av dennas växellåda. Sen från växellådan, kedja till ett diffhus, med jeep wrangler axlar, och trak loc diff. Diffen Skall dock svetsas tror jag.
Varför sätta dit en diff om du ändå ska svetsa den?
Kommer bli brutal med så mycket breddat. En sån lätt & smal bil, då en fördel ha den bredare.
Ofcourse=).
Exsicco skrev:
_p3mp_ skrev:
strandberg31 skrev:
Så jäkla fräna bilar asså Hur har du tänkt att lösa det med växlingen för det är la inte automat på denna?
Tar ju bort allt vad original heter och sätter dit Gsx-r Motorn, och använder mig av dennas växellåda. Sen från växellådan, kedja till ett diffhus, med jeep wrangler axlar, och trak loc diff. Diffen Skall dock svetsas tror jag.
Varför sätta dit en diff om du ändå ska svetsa den?
Den ska nog inte svetsas, kan ha svamlat om det tidigare. Beror på hus diffjäveln beteer sig när det ska burnas lite.
Om den inte låser tillräckligt bra så bygger jag om den.
Projektet har legat på is ett tag, men är duktigt sugen på att börja fixa med den igen. Ska beställa däck så småningom och börja ordna lite så ja får in motorn i bilen.
Såg att jag inte lagt in några bilder på fälgarna jag köpt för ett tag sen.
16x8 fram 16x9 ibak
Tyvärr inte äkta bbs RS men det kanske kommer ... Tssss
Här går det inte så fort fram. Har endel annat för mig så detta tar sin tid. Men när drivpaketet är klart kommer det updateras oftare det garanterar jag!.