Eftersom de faktiskt är till en bil och förmodar då att de sitter där som original så ska det inte vara något problem? Annars skulle ju alla Lexus med dessa ljus vara olagliga...
Mvh Alexander
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Ja, xenon 4300k är vit och har det bästa lyset. Sen övergår det mot ett mer blåaktigt ljus. humanhabit.se har bra bilder på hur det ser ut. Xenon finns i flera olika utföranden och är således inte nödvändigtvis vitt.
Jag har beställt 3000K D2R-lampor till min XC90. Blir kul att se hur det kommer att se ut. Funderar på att beställa gula H1-lampor, från realcar till dimljusen också. Sen skulle man ju ha haft gula T10-lampor till parkeringsljusen också.
Vad jag vet så är gult tillåtet frammåt! Och som jag själv upplevt så känns det som att gula dimljus ger en mycket bättre sikt i dimma än vad "vanliga" lysen ger, även bättre sikt än xenon ger!
Sen skulle man ju ha haft gula T10-lampor till parkeringsljusen också.
Säg till om du hittar... För jag letar oxå efter detta!
Och dimljus med gul stenskottsfilm verkar iaf besiktningen inte säga nå´t om... Besiktigat så på flera bilar senaste åren! Därmed inte säkert att det alltid går bra och att det är lagligt, men det verkar som sagt iaf inte sticka dom i ögonen iaf!
//Brådhis
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
Och dimljus med gul stenskottsfilm verkar iaf besiktningen inte säga nå´t om... Besiktigat så på flera bilar senaste åren! Därmed inte säkert att det alltid går bra och att det är lagligt, men det verkar som sagt iaf inte sticka dom i ögonen iaf!
//Brådhis
Såg att realcar har dioder som är gula, alltså inte oranga.
//Brådhis
Såg att realcar har dioder som är gula, alltså inte oranga.
Har man gula dimljus så måste man ha gula positionsljus och gult halvljus annars är det inte lagligt. Gul stenskottsfilm är inte godkänt tyvärr. Så har jag fått förklarat av polisen.
Har man gula dimljus så måste man ha gula positionsljus och gult halvljus annars är det inte lagligt. Gul stenskottsfilm är inte godkänt tyvärr. Så har jag fått förklarat av polisen.
jag har då inte haft några problem med mina gula dimljus (stenskotssfilm) på någon av mina två bilar med det på! och att man måste ha gult pos.ljus i samband med gula dimljus tror jag inte heller på, då det är samma sak där, ingen som sagt något någongång, samt att det finns bilar med original gula dimmisar med "vita" posljus!
Vad spelar halvljuset för roll? Du får ju inte ha det tänt samtidigt som dimljuset iaf så?
Senast redigerat av it_mutt (21 maj 2011)
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Det var vad jag fick för svar av polisen som jag blev stoppad av. Fick samma svar när jag mailade till polisen
har fått samma svar av SBP, man får inte blanda färgerna på det viset. provade gula positionsljus på en bil och resten vitt..blir inte godkänt av SBP eller COPs. har du det däremot originalmonterat är det ju självklart en helt annan sak då bilen kanske är flyttgods eller liknande.