3943
Sök

SLUTSTEG - MYSTIC 5.1 - 5 KAN bas remote?

19 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
Våren är här och jag har fått min första bil av min far vilket betyder att det är en hel del som ska göras på den. Jag har redan fixat en söt baslåda och ett slutsteg men efter några timmar av konstant dunk så blir man ganska trött i huvudet! Jag letar därför en bas remote till detta steget (http://www.electronetto.se/index.php?ma … cts_id=223).
Min kompis jag köpte det av sa att han inte kunde hitta någon remote som fungerade till detta steg och även jag har sökt utan resultat! Men det kanske finns någon där ute som har detta steg / känner någon som har och lyckats hitta en remote som passar.

Tack på förhand och kör försiktigt!

21 761 Inlägg
21 april 2011
Det där steget har knappast något uttag för basremotekontroll, det brukar bara vara monosteg som har en sån funktion. Du borde väl annars kunna justera baskanalens volym separat från stereon ifall du har två par lågnivåkablar anslutna till steget, jag tycker iaf det.

Är det separat lågnivåingång för baskanalen på detta steg?
Hur många par lågnivåutgångar har din stereo?
Senast redigerat av Drönirettab (21 april 2011)

19 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Det där steget har knappast något uttag för basremotekontroll, det brukar bara vara monosteg som har en sån funktion. Du borde väl annars kunna justera baskanalens volym separat från stereon ifall du har två par lågnivåkablar anslutna till steget, jag tycker iaf det.

Är det separat lågnivåingång för baskanalen på detta steg?
Hur många par lågnivåutgångar har din stereo?

Okej ja jag är inte så kunnig inom detta område men steget har 6 tror jag och stereon har 2.

21 761 Inlägg
21 april 2011
Okej. Jag ser på bilden att det sitter 6 st (3 par) lågnivåanslutningar, men jag kan inte se vad det står för text vid dessa anslutningar. En del slutsteg har även lågnivåutgångar för att kunna koppla vidare till ett annat steg, därför skulle det vara bra att veta om alla lågnivåanslutningar på ditt steg är ingångar eller om två av dem är utgångar.

Ta gärna en bild på steget där man kan se alla lågnivåanslutningarna och även texten vid dem. Kan du inte visa någon bild så får du kolla vad som står vid anslutningarna och skriva det här, då kan vi nog ge lite mer hjälp om vilka möjligheter det finns att eventuellt kunna reglera basljudet separat. smile

Förresten, eftersom stereon bara har två lågnivåkontakter så kan du tyvärr inte reglera basljudet via stereon.
Senast redigerat av Drönirettab (21 april 2011)

19 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Okej. Jag ser på bilden att det sitter 6 st (3 par) lågnivåanslutningar, men jag kan inte se vad det står för text vid dessa anslutningar. En del slutsteg har även lågnivåutgångar för att kunna koppla vidare till ett annat steg, därför skulle det vara bra att veta om alla lågnivåanslutningar på ditt steg är ingångar eller om två av dem är utgångar.

Ta gärna en bild på steget där man kan se alla lågnivåanslutningarna och även texten vid dem. Kan du inte visa någon bild så får du kolla vad som står vid anslutningarna och skriva det här, då kan vi nog ge lite mer hjälp om vilka möjligheter det finns att eventuellt kunna reglera basljudet separat. smile

Förresten, eftersom stereon bara har två lågnivåkontakter så kan du tyvärr inte reglera basljudet via stereon.

Tack för hjälpen! Jag återkommer efter påskveckan då jag har bilen! smile

Sök