2583
Sök

940 GLT 16v varvar ca 5000 rpm på tomgång även vid körning

467 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
#1
tja har en 940 GLT 16v som helt plötsligt började vara varva mycket jag var ute o köra o merkte att när jag bromsade gick den fortfarande på ganska högt varv då tröck jag ner koplingen då gick den upp till 5000 rpm och det gör den nu med när jag bara startar den. Tack på förhand  svar upp skattas

1 008 Inlägg
22 april 2011
#2
Antagligen de två spårskruvarna till spjället som vibrerat loss så spjället låser i spjällhuset, inte helt ovanligt på B234.


467 Inlägg
23 april 2011
Trådstartare
#3
240bns skrev:
Antagligen de två spårskruvarna till spjället som vibrerat loss så spjället låser i spjällhuset, inte helt ovanligt på B234.

jag har provat att holla igen gas spjelet helt den varvar i allafal typ 5000 eller något och då får den ingen luft genom luftmasmätaren

467 Inlägg
24 april 2011
Trådstartare
#4
ingen som vet var felet kan sitta sad

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
25 april 2011
#5
Tjuvluft i enorma mängder? Kass tomgångsmotor?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

467 Inlägg
25 april 2011
Trådstartare
#6
RD_87 skrev:
Tjuvluft i enorma mängder? Kass tomgångsmotor?

tomgångsmotor kontakten har jag tagit dän blir ingen skilnad kanske sjunker lite i varv. det moste vara sjukt mycket tjuvluft isåfall vet inte var han kan dra in så mycket.

Game On!
244 Inlägg
25 april 2011
#7
sjukt om den kan varva 5000rpm om du håller igen gasspjället ?


467 Inlägg
25 april 2011
Trådstartare
#8
joQue skrev:
sjukt om den kan varva 5000rpm om du håller igen gasspjället ?

ja det tycker jag med den varvar väl inte 5000 men mellan 4000 o 5000 i allafal när jag håller igen gasspjelet

Game On!
244 Inlägg
25 april 2011
#9
prova dra ut lmm kontakten ? om den signalen är fel så bilen begär mer o mer bensin? men frågan är va den får luft i från om du kan hålla igen spjället tongue


467 Inlägg
25 april 2011
Trådstartare
#10
joQue skrev:
prova dra ut lmm kontakten ? om den signalen är fel så bilen begär mer o mer bensin? men frågan är va den får luft i från om du kan hålla igen spjället tongue

så nu har jag provat det me då går den ner till typ 1500 var så något med den är det nog ialla fal

Game On!
244 Inlägg
25 april 2011
#11
aa, prova byta med en som du vet fungerar o se smile


467 Inlägg
25 april 2011
Trådstartare
#12
joQue skrev:
aa, prova byta med en som du vet fungerar o se smile

nu har jag frovat med min från 740n som jag kör med hela tiden det är samma nummer på. då varvar har massor igen hmm

Game On!
244 Inlägg
25 april 2011
#13
skumt, då vetifan va de kan vara


467 Inlägg
25 april 2011
Trådstartare
#14
joQue skrev:
skumt, då vetifan va de kan vara

aa för då är det ju inte lmm får inga fel koder på den heller får bara på annat men dom var innan det blev så med

Game On!
244 Inlägg
25 april 2011
#15
är de nån form av automat-choke på en sån där? nått sånt som fastnat i "på" läge så den får massa soppa/mindre luft än va den ska ?


467 Inlägg
25 april 2011
Trådstartare
#16
joQue skrev:
är de nån form av automat-choke på en sån där? nått sånt som fastnat i "på" läge så den får massa soppa/mindre luft än va den ska ?

inte en aning inte haft bilen mer en typ 2 månader så sate i motorn själv

Game On!
244 Inlägg
25 april 2011
#17
okey, aldrig meckat med en sån där 16v motor, skiljer sig lite från den gamla 8v järnspisen


467 Inlägg
25 april 2011
Trådstartare
#18
dom fel koder jag får är

Bränsleinsprutning

1-2-3
1-3-2


Tändsystem

2-2-4

467 Inlägg
25 april 2011
Trådstartare
#19
joQue skrev:
okey, aldrig meckat med en sån där 16v motor, skiljer sig lite från den gamla 8v järnspisen

okej ja det gör dom ju


Sök